۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۶۷۸۹۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

ترویج فرهنگ قرآنی در اولویت برنامه‌های ماه رمضان است

برگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام عظیمی با اشاره به اهمیت و جایگاه آشنایی با مفاهیم و تفسیر قرآن کریم برنامه‌های گفت: از برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ترویج فرهنگ قرآنی و برگزاری دوره های حفظ سوره مبارکه یاسین، تفسیر و ختم قرآن است.
حجت الاسلام عظيمي، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان در رابطه با برنامه ریزی های اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برای ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: سال گذشته یکهزار و 175 مبلغ روحانی از سوی این اداره کل به روستاها و مناطق مختلف استان اعزام شده بودند که تلاش می‌کنیم امسال این تعداد را به یکهزار و 400 مبلغ افزایش دهیم.

 

وی درباره محورهای فعالیت این مبلغان در ایام ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: مباحثی چون سوء مصرف مواد مخدر و اعتیاد، تحکیم بنیان خانواده‌ها با توجه به افزایش هجمه‌های فرهنگی دشمنان از طرقی چون ماهواره و بالا رفتن آمار طلاق، نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بخشی از این محورها است.

 

حجت الاسلام عظیمی جذب جوانان به مساجد، تبیین ابعاد مختلف شعار همدلی و هم‌زبانی برای اقشار مختلف، آگاه سازی افکار عمومی نسبت به انتخابات حساس خبرگان و مجلس شورای اسلامی جهت انتخاب افراد اصلح، تشریح اهمیت فریضه روزه داری و قبح روزه خواری و اطلاع رسانی درباره خطرات گسترش جریان های تروریستی چون داعش برای اسلام و جنایات آنها را از دیگر محورهای فعالیت مبلغان روحانی در ماه ضیافت الهی برشمرد.

 

مدیرکل تبلیغان اسلامی استان آذربایجان شرقی در ادامه به دیگر برنامه‌های اداره تبلیغات اشاره کرد و افزود: تبلیغات اسلامی در حوزه موضوعات قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی؛ چون برگزاری دوره های حفظ سوره مبارکه یاسین است.

 

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه آشنایی با مفاهیم و تفسیر قرآن کریم، افزود: تفسیر قرآن و آشنایی با مسائل قرآنی نیز در برنامه های این اداره کل گنجانده شده است.

 

حجت الاسلام عظیمی با بیان این‌که تمام فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی حول محور مساجد استان است، اظهار داشت: جزء‌خوانی قرآن کریم و طرح ختم قرآن نیز در مساجد سطح استان برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به این‌که تعطیلات تابستانی را پیش رو داریم؛ سعی بر پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را داریم؛ همچنین با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با تعطیلات تابستانی برنامه های اوقات فراغت عزیزان بو و جلوه قرآنی خواهد داشت. /854/ت302/ح

ارسال نظرات