۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۶۷۹۰۵

مفتی لبنان بر لزوم انتخاب رییس جمهور تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل سنت لبنان شرایط نامطلوب اقتصادی و سیاسی لبنان را از عوارض خالی بودن منصب ریاست جمهوری در این کشور دانست.
عبداللطيف دريان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبداللطیف دریان، مفتی لبنان با صدرو بیانیه‌ا‌ی ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان به عموم مسلمانان به ویژه مسلمانان لبنان به تشریح شرایط کنونی و بحران‌های موجود در لبنان پرداخت.


وی در تبیین اوضاع داخلی این کشور گفت: اوضاع ناسامان سیاسی و در کنار آن شرایط اقتصادی نامطلوب لبنان، انتخاب رییس جمهور را برای ملت ما بیش از پیش مشخص می‌کند.


این عالم اهل سنت لبنان تاکید کرد که وطن آباد و رو به پیشرفت هیچ‌گاه با اختلاف و نزاع ایجاد نشده بلکه با گفت‌وگو و حل و فصل مسالمت آمیز مشکلات است که فضای پیشرفت در کشور حاکم می‌شود.


وی تعطیلی مجلس نمایندگان و دیگر ارگان‌های دولتی را خطری بزرگ برای کشور خواند و تاثیرات منفی آن را متوجه ملت لبنان دانست.


عبداللطیف دریان، تروریسم جهانی و گروه های تکفیری را بزرگترین خطر برای مسلمانان دانست و تصریح کرد: آنچه امروز در یمن، عراق و سوریه شاهد آن هستیم نتیجه اندیشه افراط گرایانی بوده که تنها اقدامات تروریستی‌ آنان موجب ویرانی شهرها و آوارگی و کشتار هزاران مسلمان بی‌گناه شده است./1321/ب902/د

ارسال نظرات