۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۶۷۹۲۳
مدیرعامل اتحادیه های قرآن آذربایجان غربی خبر داد؛

فعالیت 13 مؤسسه قرآنی در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل اتحادیه های قرآن آذربایجان گفت: 13 موسسه قرآنی در این اتحادیه به ثبت رسیده و در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.
قرآن مجيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، محسن رضایی، مدیرعامل مؤسسات قرآنی آذربایجان غربی ظهر امروز در سومین جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآن کریم آذربایجان غربی که در دفتر نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد، اظهار داشت: بیشتر فعالیت‏های فرهنگی و مذهبی و مرتبط با قرآن کریم در سطح استان از سوی مؤسسات قرآنی انجام می شود، از این رو بر ما مسؤولان واجب است که با دستگیری و حل مشکلات این موسسات در امر بهبود کیفیت ارائه خدمات فرهنگی آنان یاری رسانیم.

 

وی افزود: در حال حاضر 13 موسسه قرآنی در این اتحادیه به ثبت رسیده و ما در تلاشیم مسؤولان دیگر موسسات را نیز به ثبت موسسات خود و اعلام همکاری با این اتحادیه قرآنی دعوت کنیم.

 

رضایی عضویت تمام موسسات قرآنی را در این اتحادیه عامل وحدت رویه در امر آموزش و تفهیم قرآن کریم در جامعه دانست و ادامه داد: با حل مشکلات و مسایل مربوط به موسساتی که در این اتحادیه عضو هستند، محافل و مجالس قرآنی ما در سطح استان پررنگ تر برگزار میشوند.

 

وی به طرح تربیت 100 نفر حافظ کل قرآن در عرض سه سال در استان اشاره و اضافه کرد: همه شرایط برای اجرای این طرح آماده شده و در ماه مبارک رمضان کار حفظ کل قرآن شروع می شود.

 

راضیه پورحیدر مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) ارومیه نیز در این دیدار، اظهار داشت: تعدادی از طلابی که از مدرسه علمیه الزهرا(س) فارغ التحصیل شده اند در حال حاضر به عنوان مبلغ علوم دینی در سطح ارومیه مشغول به تبلیغ معارف دینی هستند.

 

وی به اجرای دوره آموزشی حفظ قرآن کریم برای طلاب و فرزندان آنان اشاره کرد و ادامه داد: تلاش ما این است که در راستای مطالبات مقام معظم رهبری گام برداشته و با تربیت حافظان کل قرآن کریم اقدام موثری انجام دهیم.

 

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه تعداد طلاب مشغول به تحصیل در این مدرسه علمیه را 200 نفر عنوان و اضافه کرد: از بین این تعداد طلاب 50 نفر از آنان برای شرکت در مراسم جمع خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان اعلام آمادگی کردهاند.

 

پورحیدر اعزام مبلغات به مساجد را در ایام ماه مبارک رمضان یکی دیگر از برنامه‏های این مدرسه خواند و گفت: تقاضاهای بسیاری از سوی مساجد و هیئات مذهبی برای ارسال مبلغه صورت میگیرد به حدی ما با اعزام مبلغه به مساجد در این ایام دچار کمبود می شویم./936/پ202/ب4

 

ارسال نظرات