۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۶۸۱۱۹
استاندار اصفهان خبر داد؛

برپایی نماز عید سعید فطر در مصلای اصفهان

خبرگزاری رسا ـ استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری اقامه نماز عید سعید فطر با اجازه نماینده ولی‌فقیه در مصلای اصفهان، گفت: با توجه به بهره‌برداری از فاز یک پروژه مصلای اصفهان، سه ماه پس از برگزاری نمازعید فطر، نمازجمعه نیزدر مصلای اصفهان اقامه خواهد شد.
رسول زرگر پور، استاندار اصفهان

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان ‌رسول زرگرپور، استاندار اصفهان در شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با اشاره به این که تمام مسایل و چالش‌های فرهنگی استان در این شورا بررسی و برنامه‌ریزی می‌شود،‌ گفت: در این جلسه مسایل و مشکلات حوزه قرآن در استان مورد بررسی قرار می گیرد.

 

وی با تأکید بر فعالیت 235 موسسه  و ‌ده‌ها کانون قرآنی، 100 خانه قرآن وهمچنین دانشگاه تخصصی علوم قرآنی در استان اصفهان ابراز داشت:‌ فعالیت‌های متنوع و گسترده قرآنی در استان انجام می‌شود و باید ساماندهی این فعالیت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

 

استاندار اصفهان تشکیل سه کارگروه آموزش،‌ تبلیغ وترویج و پژوهش دراستان اصفهان را با توجه به ابلاغ شورای عالی فرهنگی کشور به استان‌ها، از اقدامات صورت گرفته در خصوص جلوگیری از موازی کاری در عرصه فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت:‌ این کارگروه‌ها به مدیریت مدیرکل آموزش و پرورش در بخش آموزش،‌ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش ترویج و تبلیغ و رییس دانشگاه اصفهان در بخش پژوهش تشکیل می شود وهر دو هفته یکبار برای هماهنگی و ارایه گزارش تشکیل جلسه خواهد داد.

 

وی پیش‌بینی شورای هم‌اندیشی هنری در استان اصفهان را با توجه به درخواست‌های مکرر هنرمندان عرصه‌های مختلف از دیگر موضوعات این جلسه از شورای فرهنگ عمومی کشور خواند و ابراز داشت: بحث و تبادل نظر بیشتر در زمینه تشکیل این کار گروه به جلسه آینده موکول خواهد شد.

 

زرگرپور در ادامه با بیان این که استان اصفهان استانی ولایتمدار،‌ مذهبی و شهید پرور است،‌ افزود: با دارا بودن 10 درصد شهدا، ‌11 درصد جانبازان و ایثارگران و 720 بقعه و امام زاده واجب‌التعظیم چندان مناسب نیست که برنامه‌های منسجم و متمرکز عزاداری در این استان انجام نشود.

 

وی استان اصفهان را شهر تمدن‌ساز شیعه خواند و گفت: درسال جاری متمرکز کردن فعالیت‌های هیأت‌های عزاداری در اصفهان مورد توجه قرار دارد و مقرر شده است این تجمع‌ها با اقدامات در دستور کار، در میدان تاریخی نقش‌جهان که یکی از کانون‌های توجه جهانی است برگزار شود.

 

استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری اقامه نماز عید سعید فطر با اجازه نماینده ولی‌فقیه در مصلای اصفهان گفت: با توجه به بهره برداری از فاز یک پروژه مصلای اصفهان، انشاالله سه ماه پس از برگزاری نمازعید فطر، نمازجمعه نیزدرمصلای اصفهان اقامه خواهد شد./939/د102/ح

ارسال نظرات