۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۶۸۱۳۲
استاد حوزه علمیه:

دشمن به دنبال رواج گناه در کشورهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مبلغان گفت: امروز استکبار جهانی تلاش می‌کند در جوامع مسلمان به ویژه در کشور ایران قبح گناه را از بین برده و عمل به محرمات را رواج دهد تا تقوا و ترک گناه در جامعه از بین برود.
حجت‌الاسلام سيد محمد علي غروي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدعلی غروی، استاد حوزه و دانشگاه، عصر امروز در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت: پیامبر(ص) فرمودند: هر چیزی بهاری دارد بهار قرآن نیز در ماه مبارک رمضان قرار دارد، ثواب خواندن یک آیه قرآن در این ماه برابر با ختم کامل قرآن کریم است.

 

وی افزود: اهل‌بیت(ع)، موالید و پدر و مادرها منتظر ارسال خیرات از سوی فرزندان خود در ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر و شب‌های جمعه هستند با اعمال خیر و قرائت قرآن به همراه تدبر و تفکر به آیات آن ارواح آنها را شاد کنید.

 

این عضو جامعه مبلغان، در ادامه عنوان کرد: روزه ماه رمضان به میزانی ثواب و پاداش دارد که پیامبر(ص) درباره آن فرموند: روزه ماه رمضان سپری در برابر آتش جهنم است زیرا ماه مبارک رمضان ماه خدا، ماه بخشش و برکت است به گونه‌ای که حتی خواب و نفس کشیدن روزه‌دار درجه‌ای از عبادت را دارد.

 

وی با طرح این سوال که چه کنیم تا امام عصر(عج) را ببینیم، گفت: ترک گناه، عمل به واجبات و خلوص در انجام اعمال نیک زمینه مشاهده کردن امام عصر(ع) را فراهم می‌کند.

 

حجت‌الاسلام غروی افزود: امروز استکبار جهانی تلاش می‌کند در جوامع مسلمان به ویژه در کشور ایران قبح گناه را از بین برده و عمل به محرمات را رواج دهد تا تقوا و ترک گناه در جامعه از بین برود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به یکی از گناهان زبانی، بیان داشت: تهمت زدن یکی از گناهان زبانی است که برای انسان در روز قیامت پرونده سنگینی را به وجود می‌آورد که به صورت جدی باید از آن اجتناب کرد.

 

وی افزود: پیامبر(ص) می‌فرماید: اگر کسی روزه بگیرد گناه نکند همچنین به کسی تهمت نزند خداوند از او راضی می‌شود و او نیز بهشت را به غنیمت می‌برد.

 

عضو جامعه مبلغان در پایان خاطرنشان کرد: قرآن می‌فرماید: جهنم بدجایی است که هفت در دارد هر دری برای یک گناه آماده شده است، در اول زبان، در دوم چشم، در سوم گوش، در چهارم دست، در پنجم پا، در ششم شکم و در هفتم اعضای غریزی انسان است./807/پ202/ب4

ارسال نظرات