۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۶۸۱۷۲
امام جمعه بناب:

مهاجرت علمای بومی معضلی برای فرهنگ جامعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی گفت: مهاجرت طلاب و روحانیان برای تحصیل به حوزه علمیه قم و عدم بازگشت آنان به شهرهای خود موجب بروز بسیاری از مشکلات فرهنگی در شهرستان‌ها می شود.
هجرت روحانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مصطفی باقری، امام جمعه بناب امروز در جمع متولیان فرهنگی و حوزوی شهرستان بناب با تأکید بر این‌که ماه مبارک رمضان فرصتی برای خودسازی و تهذیب نفس است، اظهار داشت: جامعه نیازمند معنویت برای تعالی فرهنگی است.


وی با تأکید بر این‌که اگر تقوا در جامعه کمرنگ شود، نفسانیت بر آن جامعه حاکم می شود، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برکات ماه رمضان، فراهم بودن زمینه لازم برای مبارزه با هواهای نفسانی است، امساک از خوردن و آشامیدن تمرینی برای مقابله با نفس است تا بتوان از ارتکاب به گناه در دیگر ایام سال جلوگیری شود.


امام جمعه بناب با بیان این‌که بهره‌مندی از فیوضات معنوی ماه مبارک رمضان ضرورتی مهم برای هر مسلمان است، افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر با پخش انواع سریالهای تلویزیونی و برگزاری مسابقات متعدد ورزشی همزمان با ساعات برگزاری نمازهای جماعت شاهد حضور کمرنگ مردم بویژه جوانان در اجتماعات دینی بعد از افطار هستیم.


حجت الاسلام باقری بنابی از مسؤولان فرهنگی و دینی شهر خواست با ایجاد جذابیت های لازم برای حضور مردم به ویژه جوانان در مساجد اهتمام ویژه داشته باشند و گفت: نباید مسلمانی خود را تنها در ماه رمضان خلاصه کنیم، این ماه تمرینی برای زندگی خدامحور در دیگر ایام سال است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت حوزه های علمیه بزرگ در منطقه آذربایجان و شهرستان بناب اظهار داشت: متأسفانه مهاجرت طلاب و روحانیان برای تحصیل به حوزه علمیه قم و عدم بازگشت آنان به شهرهای خود موجب بروز بسیاری از مشکلات فرهنگی در شهرستان‌ها می شود.


امام جمعه بناب با بیان این‌که بسیاری از شهرها و روستاهای استان با کمبود روحانی و مبلغ دین مواجه هستند، گفت: این در حالی است که رفته رفته شاهد خالی شدن شهرها از علمای برجسته هستیم، زمانی حداقل 200 مجتهد مسلم در محلات مختلف تبریز زندگی می کردند.


حجت الاسلام باقری بنابی خواستار ایجاد شرایط و زمینه‌های لازم برای بازگشت روحانیان بومی به شهر و دیار خود شد و افزود: وضعیت امروز حوزه های علمیه استان‌ها برای ادامه تحصیل طلاب در مقاطع عالی بسیار محیا است، امروزه شرایط برای تربیت اساتید نیز بسیار آماده است./853/پ202/ب4

ارسال نظرات