۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۲۶۸۱۸۰
استاد دانشگاه:

تدبر در آیات قرآن بهره‌ بزرگ ماه رمضان است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه گفت: ارزش ماه رمضان به میزان بهره‌مندی ما از قرآن کریم بوده و شایسته و لازم است که این قرائت با تدبر در آیات آن باشد.
نيکنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام استاد دانشگاه، عصر امروز در جلسه درس اخلاق خانواده آسمانی با مضمون اهل‌بیت(ع) که در حسینه اثنی عشری شهرری برگزار شد، گفت: اگر کسی در مسیر ایمان قرار گیرد به سعادت می‌رسد.

 

وی افزود: امام عصر(عج) درباره مسیر سعادت می‌فرمایند: اگر شما به وظایف و تکالیف الهی خود به خوبی عمل کنید ما خود به سراغ شما خواهیم آمد و نیازی نیست که شما در جستجوی ما باشید.

 

این استاد دانشگاه، با اشاره به نزول قرآن کریم بر پیامبر(ص) عنوان کرد: قرآن کریم در دو مرحله یک بار در طول 23 سال دوران رسالت و بار دیگر در شب قدر بر پیامبر(ص) نازل شده است.

 

نیکنام با اشاره ارزش نزول قرآن در ماه مبارک رمضان بیان داشت: ارزش ماه رمضان به میزان بهره‌مندی ما از قرآن کریم بوده شایسته و لازم است که این قرائت با تدبر در آیات آن باشد.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، اظهار داشت: امام صادق(ع) می‌فرمایند: به هر آیه از قرآن که می‌رسید در آن اندیشه کنید زیرا هیچ حرفی در قرآن نیست مگر آنکه پند و اندرز باشد قرآن دستوالعمل، راه و رسم زندگی و عنایت بزرگ الهی نسبت به بندگان است.

 

این استاد دانشگاه افزود: ما باید از خود بپرسیم که چند آیه قرآن در زندگی ما نقش دارد اگر ما همه دستورات زندگی خود را از قرآن بگیریم در برخورد با مشکلات بر سر دوراهی قرار نخواهیم گرفت.

 

نیکنام در ادامه گفت: کسانی که قرآنی زندگی می‌کنند دچار غم و اندوه نمی‌شوند زیرا غم سراغ کسانی می‌رود که در زندگی راهنمایی به خوبی قرآن ندارند.

 

 

وی با بیان این‌که کسی که قرآن می‌خواند قرآن با گوشت و خون او آمیخته می‌شود، ابراز کرد: پیامبر(ص) فرمودند: در آسمان فرشتگان برخی نقطه‌های نورانی در روی زمین را به یکدیگر نشان داده و می‌گویند اینجا جایی است که در آن قرآن خوانده می‌شود.

 

این استاد دانشگاه با بیان این‌که خداوند نگهدار عمل‌کنندگان به قرآن است، گفت: قرآن سراسر عبرت، پند و اندرز است، بندگان ویژه خداوند کسانی هستند که در برابر او کبر و ریا نداشته و در مقابله با هوای نفس و همراه نشدن با شیطان دست به دست قرآن می‌دهند.

 

نیکنام افزود: راه صحیح دینداری قرآن است بدون قرآن انسان اهل بهشت نمی‌شود، پیامبر(ص) می‌فرمایند: اگر با قرآن باشید بر سر چشمه کوثر ما را زیارت خواهید کرد.

 

وی در ادامه سخنرانی خود عنوان کرد: انس با کتاب آسمانی سبب از بین رفتن ظلمت، کبر، غرور و شهوت در وجود انسان می‌شود، خداوند قرآن را نقشه راه و پیامبر(ص) و اهل بیت او را نقشه بان آن قرار داده است.

 

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: تعداد درجات بهشت مساوی با تعداد آیات قرآن است هر مومنی که وارد بهشت شود به تعداد آیاتی که حفظ و عمل کرده باشد درجات او در بهشت بالا می‌رود./807/پ202/ب4

ارسال نظرات