۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۶۸۲۲۵
مسؤول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خبر داد؛

صدور مجوز فعالیت 104 مؤسسه قرآنی در خراسان رضوی/ 78 خانه قرآن در استان فعال هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که مجوز فعالیت 104 مؤسسه قرآنی در خراسان رضوی صادر شده است، گفت: 93 مؤسسه قرآنی مجوز فعالیت هایشان در سال های گذشته صادر شده و هم اکنون 11 مؤسسه دیگر هم مراحل صدور مجوز فعالیت آنها در حال انجام است.
مهدي رمضاني

مهدی رمضانی، مسؤول دارالقرآن‌الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره فعالیت های قرآنی این نهاد گفت: در حال حاضر 78 خانه قرآن شهری در مشهد و شهرستان های استان با هدف ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 46 خانه قرآن در مشهد و حاشیه شهر قرار دارند.

 

وی در ادامه درباره برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امسال از تعداد50 جلسه قرآن محلی حمایت تجهیزاتی به عمل می‌آید که این تجهیزات شامل قرآن و رحل می‌شود.

 

رمضانی بیان داشت: جلسات قرآنی که می‌خواهند از این حمایت برخوردار شوند، باید دو ویژگی را داشته باشند، نخست این که به صورت دائمی فعالیت کنند و دوم این که محدویت فعالیت آن‌ها باید حاشیه شهر مشهد باشد.

 

وی با بیان این که این طرح با هدف ترویج قرآن‌خوانی در حاشیه شهر صورت گرفته است، اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه حضوری به اداره کل تبلیغات خراسان واقع در خیابان مدرس تقاضای خود را اعلام کنند.

 

مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به ادامه روند اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: پس از ثبت‌نام متقاضیان، دارالقرآن این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد و با اعزام بازرس به این جلسات، اقدامات لازم برای ارسال قرآن و رحل صورت می‌گیرد.

 

وی گفت: با توجه به ارزیابی های سازمان دارالقرآن، اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در فعالیت های قرآنی سال 93 رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

 

رمضانی با بیان این که در همین راستا و تقدیر از کارشناسان قرآنی استان،گردهمایی با هدف تقدیر و تجلیل از آنان در اوائل خرداد برگزار شد، افزود: در این گردهمایی طرح های قرآنی سال 93 بررسی شد و آیین های سال 94 هم ابلاغ شد.

 

مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: تدوین استراتژی ده ساله فعالیت های قرآنی استان، بازدید از جامعه قاریان قرآن مشهد از دیگر برنامه های این گردهمایی بود.

 

وی در ادامه درباره فعالیت های چندگانه مؤوسسات قرآنی استان گفت: فعالیت های آنان در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است که متناسب با مقدار فعالیت هایشان به سه سطح درجه یک و دو و سه تقسیم می شوند.

 

رمضانی با بیان این که در حال حاضر مجوز فعالیت 104 مؤسسه قرآنی در خراسان رضوی صادر شده است، خاطرنشان کرد: 93 مؤسسه قرآنی مجوز فعالیت هایشان در سال های گذشته صادر شده است و هم اکنون 11 مؤسسه دیگر هم مراحل صدور مجوز فعالیت آنها در حال انجام است.

 

مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: تعداد اعضای این مؤسسات قرآنی به صورت متغیر از 100 تا 700 نفر است که بیشترین فعالیت های آنان نیز به صورت آموزشی است.

 

وی بیان داشت: مؤسسات قرآنی سطح سه فقط می توانند در شهرستان ها، سطح دو در استان و سطح یک به صورت کشوری و درصورت توانایی در سطح بین المللی هم فعالیت کنند.

 

مسوؤل دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: بعد از مشهد، شهرستان‌های نیشابور، تربت‌حیدریه و سبزوار از جمله شهرستان‌های استان هستند که بیشترین مؤسسات قرآنی را به خود اختصاص داده‌اند./934/ت302/ح

ارسال نظرات