۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۶۸۲۳۱
امام جمعه کرمان:

مردم ایران اسلامی تا زمانی که در صحنه حضور دارند، دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با اشاره به حضور پرشکوه مردم در تشیع 270 شهید در تهران، گفت: مردم جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که در صحنه حضور داشته باشند، دشمن هیچ غلطی را نمی تواند بکند.
حجت الاسلام والمسلمين جعفري امام جمعه کرمان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهر در مصلی بزرگ امام علی(ع)، گفت: انسان باید در تمام زندگی خود از فرصت ها بهره کامل ببرد، زیرا کسی که از فرصت ها در زندگی خود استفاده کند در کارهای روزانه خود موفق می شود.
 
وی افزود: ماه رمضان را باید مردم قدر بدانند، زیرا ماه رمضان ماه خیر و برکتی است که از سوی خداوند به انسان ها سفارش شده و کسی که فرصت را در این ماه مغتنم بشمارد می تواند خود را به خدا نزدیک کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به این که ماه رمضان ماه نزول قرآن است، خاطرنشان کرد: مردم سعی کنند در این ماه بیشتر از ماه‌های دیگر قرآن بخوانند و به آن عمل کنند، چرا که ماه رمضان، ماه بندگی خدا بوده و بندگی خدا هم با عمل کردن به قرآن به دست می آید.
 
امام جمعه کرمان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در رابطه با ماه رمضان، بیان داشت: کسی که ماه رمضان را روزه و اعضای جوارح خود را از گناه حفظ کند، خداوند به او علاوه بر این‌که خیر و برکت کثیر می‌دهد، گناهان او را نیز پاک می کند.
 
وی با بیان این که خوردن مال حرام، گناه بزرگی است و مردم باید از آن دوری کنند، اظهار داشت: ندادن و مشخص نکردن خمس از مصادیق بارز خوردن مال حرام است، به همین دلیل مردم سعی کنند خمس خود را در راه خدا بپردازند تا در طول زندگی خود مرتکب حرام نشوند.
 
حجت الاسلام والمسلمین جعفری در خطبه دوم خود با توجه به این که خطر منافقان در کشور بیشتر از کفار است، تصریح کرد: سوم رمضان روز انفجار و خراب کردن حرم امام رضا(ع) به دست کفار و با همکاری منافقان بود که سبب کشته و مجروح شدن تعدادی از زائران حرم رضوی در آن زمان شد.
 
وی خاطرنشان کرد: چهارم رمضان سالروز شهادت سردار شهید چمران است و از شخصیت های علمی و جهادی کشور به شمار می رود، که در سال 1360در جنگ به مقام والای شهادت دست یافت.
 
نماینده ولی‌فقیه در کرمان با اشاره به این که سازمان تبلیغات سرچشمه خیر و برکت مسلمانان است، افزود: مبلغانی که در سراسر کشور، مشغول رساندن حکم خدا به مردم هستند از طریق این سازمان اعزام می‌شوند که مردم باید قدردان زحمات سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور باشند.
 
حجت الاسلام والمسلمین جعفری ابراز داشت: امنیتی که در کشور ایران حکمفرما است را باید مدیون قوه قضایه، سازمان اطلاعات و نیروی انتظامی باشیم که با زحمات خود کاری کرده اند که امنیت در کشور ایران برقرار شده است.
 
وی در پایان با توجه به حضور پرشور مردم در تشییع جنازه 270شهید در تهران، گفت: مردم جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که در صحنه حضور داشته باشند، دشمن هیچ غلطی را نمی تواند بکند./972/پ202/ح
ارسال نظرات