۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۶۸۲۴۹
آیت‌الله مهدوی:

پیام شهدا عزتمندی و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به این‌ که در هفته گذشته 275 شهید در تهران تشییع شد، گفت: از میان این شهدا 175 شهید غواص بودند که مظلومانه به شهادت رسیدند، این شهدا به موقع آمدند و فضای کشور را عطرآگین کردند و پیام عزتمندی و ایستادگی در برابر دشمنان را به ما دادند.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي، عضو مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان امروز در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه اصفهان که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 5+1 و نزدیک شدن به 10 تیرماه گفت: برای نوشتن توافقنامه باید به این نکته توجه داشته باشیم که ما هیچ گونه اطمینانی به دشمنان نخواهیم داشت مگر این که آنان انسان یا تربیت شوند یا این که ما دست از اسلام برداریم که هر دو این موارد محال است.

 

وی افزود: آیات زیادی از قرآن راهگشای بحث است، قرآن می‌فرماید مواظب باشید دوستی آنان را نپذیرید، خشم از سخنان آنان آشکار است و کینه درونی آنان بیشتر است،‌ قرآن خزائن آسمان‌ها و زمین را در اختیار خداوند می‌داند و می‌فرماید عزت از آن خداوند و رسولش و مؤمنان است و در آیه دیگر می‌فرماید هیچ سلطه‌ای نباید از سوی دشمنان بر کشورهای اسلامی باشد.

 

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که حفظ وحدت میان جامعه و جلوگیری از انشقاق در بحث هسته‌ای ضروری است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب امسال را سال همدلی و همزبانی نامیدند، نظر ایشان این گونه است که همه اعم از جامعه و دولت در برابر دشمنان موضع‌گیری کنند.

 

وی با بیان این‌که برای حفظ اتحاد و جلوگیری از انشقاق مردم و دولت وظایفی وجود دازد، گفت: وظیفه ملت حمایت از تیم مذاکره‌کننده و از خود دانستن آنان است، دیگر این که ملت باید دغدغه‌مند و پیگیر مسائل مذاکره باشد و احیانا اگر مسؤولان و کارشناسان می‌دانند که نکاتی رعایت نشده به صورت انتقاد سازنده آن را بیان کنند.

 

آیت‌الله مهدوی با تأکید بر پافشاری روی اصول از سوی مذاکره‌کنندگان اظهار کرد: تیم مذاکره‌کننده به هیچ وجه نباید از اصولی که رهبر معظم انقلاب آن را تعیین کرده‌اند عقب‌نشینی کند و نکته دیگر این که باید عزت ایران اسلامی حفظ شود، عزت ملت ایران از دست نرود که ملت مقابل آنان خواهد ایستاد و این سبب انشقاقی بین خودی‌ها خواهد شد.

 

وی بیان کرد: مسؤولان بدانند که دشمنان همچون کلب هستند که همواره در حال حمله و زیاده‌خواهی است، باید در برابر این زیاده‌خواهی ایستاد، دشمن بعد از تقلیل 20 درصد به 5 درصد چند بار دیگر خواستند که از این هم غنی‌سازی را کمتر کنند، در مذاکرات باید استقلال کشور حفظ شود، امروزه دانش هسته‌ای با علوم رایج کشور همچون ماهواره، نانو و مانند آن گره خورده است و نباید تیم مذاکره‌کننده استقلال فکری کشور و تمامیت ارضی را در خطر قرار دهد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان ادامه داد: می‌گویند اگر تحریم‌ها کنار برود مشکلات حل خواهد شد، اولا مشکلات کشور قبل از وجود تحریم‌ها و تشدید تحریم‌ها وجود داشت، باید بپذیریم که این مشکلات در هر کشوری وجود دارد و ناشی از سوء تدبیر کشورها است، واقعیت این است که مشکلات قبل از تحریم‌ها وجود داشته است و اگر بر فرض رفع تحریم‌ها سبب حل مشکلات شود مردم حاضر نیستند عزت خود را زیرپا بگذارند تا مشکلاتشان حل شود.

 

وی با بیان این که اگر مسؤولی در داخل بگوید که مشکلات وابسته به تحریم‌ها است، سبب زیاده‌خواهی دشمنان در مذاکرات و اضافه کردن شروط وی می‌شود، گفت: اگر تحریم‌ها برود باز هم مشکلاتی در کشور خواهد بود، دولتی که خود را دولت تدبیر و امید نامیده است، امید خود را به انرژی داخل کشور و جوانان داخلی معطوف بدارد، امید ملت این است که دولت امیدش را به دشمن معطوف نکند که این یک امید کاذب است.

 

آیت‌الله مهدوی با اشاره به این‌ که در هفته گذشته 275 شهید در تهران تشییع شد، ابراز کرد: از میان این شهدا 175 شهید غواص بودند که مظلومانه به شهادت رسیدند، این شهدا به موقع آمدند و فضای کشور را عطرآگین کردند و پیام عزتمندی و ایستادگی در برابر دشمنان را به ما دادند.

 

مهمان خوبی در ماه رمضان باشیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در خطبه اول با اشاره به این که روزه به تعبیر حدیث قدسی که فرمود الصوم لی و انا اجزی به» عملی است که خداوند پاداش‌دهنده اوست و کفاره گناهان محسوب می‌شود و رمضان یعنی سوختنی که دود و خاکستر نداشته باشد، روزه گرفتن به عنوان زکات بدن است و ماه رمضان ماه تمسک به ثقلین است.

 

وی افزود: ماه رمضان ماه نزول کتاب‌های آسمانی است، در روایتی فرمود ابتدای ماه مبارک رمضان موقع نزول کتاب حضرت ابراهیم(ع) و سپس نزول تورات و سپس نزول انجیل و سپس نزول زبور حضرت داوود(ع) و سپس نزول دفعی قرآن کریم بر حضرت محمد(ص) است.

 

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که شب قدر، شب اهل‌بیت(ع) است و تمسک به ثقلین توقع آنان در ماه مبارک رمضان و شب قدر است، اظهار کرد: مؤمنان خود را در زیر چتر قرآن و در زیر چتر اهل‌بیت(ع) قرار دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان تجلی تمسک به ثقلین است و باید این مطلب در شب قدر نیز مورد توجه باشد، راجع به شب قدر که در ماه مبارک رمضان واقع شده است، تصریحی صورت نگرفته است، اما از مقایسه دو آیه سوره مبارکه بقره و سوره مبارکه قدر می‌فهمیم که شب قدر در ماه مبارک رمضان واقع شده است.

 

حرمت ماه رمضان در انظار عمومی حفظ شود

آیت‌الله مهدوی با اشاره به این که امیدواریم بتوانیم در این ماه مهمانی خداوند مهمان خوبی باشیم، ابراز کرد: خداوند واجب الوجود است و همه هستی ما از اوست، او می‌خواهد از ما پذیرایی بکند، او عزیز است و از ما که ذلیل هستیم می‌خواهد پذیرایی کند اما نه پذیرایی جسمی بلکه پذیرایی روحی و می‌خواهد که روح‌ها به لقای الهی برسند.

 

وی افزود: او می‌خواهد روح‌ها ناظر بر عظمت پروردگر شود و انسان با تمام وجودش خداوند را درک کند و واجد همه صفات پروردگار شود، آیینه تمام‌نمای پروردگار شود و همه حجاب‌ها را بین خود و خداوند از بین ببرد.

 

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: امیدواریم از برکات شب قدر بهره ببریم و رعایت حرمت ماه مبارک رمضان را انجام دهیم، به هیچ وجه در روز نباید روزه‌خواری علنی انجام بگیرد و بچه‌هایی که طاقت ندارند باید مخفیانه چیزی بخورند، مریض یا مسافر حق ندارد در انظار عمومی روزه‌خواری کند.

 

وی گفت: امسال شب بیست و سوم مصادف با جمعه شده است و امیدواریم ظهور امام زمان(عج) در چنین روزی واقع شود و امیدواریم دعاهای مؤمنان در تعجیل امام زمان(عج) به هدف اجابت برسد و در چنین روزهایی شاهد ظهور ایشان باشیم./914/پ201/ح

ارسال نظرات