فعالیتهای تبلیغی در فضای مجازی تهدید را به فرصت تبدیل میکند

زهرا تاجیک، استاد جامعة الزهرا(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به کارکردهای شبکه های مجازی در ماه مبارک رمضان گفت: باید این حقیقت را پذیرفت که اغلب مردم و جوانان کشور از شبکه های مجازی استفاده می کنند پس باید ما در اندیشه کارکردهای مثبت این قضیه باشیم.
وی اظهار داشت: با توجه به فضای معنوی ماه مبارک رمضان از شبکه های اجتماعی می توان به عنوان ابزار خیلی خوبی برای تبلیغ و تقویت این فضای معنوی استفاده کرد.
تاجیک با اشاره به چگونگی استفاده از شبکه های اجتماعی در ماه رمضان گفت: اگر افراد در این شبکه های مجازی دعاهای مربوط به ماه رمضان و احادیثی که در مورد این ماه نقل شده است را به اشتراک بگذارند که اطلاعات دینی اشخاص را بالا ببرد در این صورت می توان گفت بهترین استفاده از این شبکه های اجتماعی انجام شده است.
وی افزود: اگر افراد استفاده های تبلیغی از این شبکه ها انجام دهند نه تنها از به وجود آمدن مفاسدی که از این شبکه ها توسعه می یابد در این ماه جلوگیری می شود بلکه با این کار تبلیغی این شبکه ها از یک تهدید به یک فرصت تبدیل می شود.
استاد جامعة الزهرا(س) درباره تأثیر ماه مبارک رمضان در سبک زندگی افراد گفت: کسی که در فضای کاملا معنوی قرار گیرد حالت عادی خود را ندارد و شخص سعی میکند خودش را حتی الامکان از بسیاری از معاصی دور کند.
تاجیک ادامه داد: در این ماه با مطالعه سبک زندگی اهل بیت(ع) و مسائل ارزشی که در دین اسلام وجود دارد افزون بر اینکه به اطلاعات شخصی اضافه می شود می توان آنها را در زندگی عملی کرد.
وی در پایان ابراز کرد: برای بهره مندی بهتر از مفاهیم قرآن در ماه مبارک رمضان افزون بر قرائت قرآن استفاده از نرم افزارهای قرآنی و مطالعه کتابهای تفسیری بسیار اهمیت دارد./1325/ت302/ی