۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۶۸۲۶۵
امام جمعه ارومیه:

صبر و بردباری موجب استحکام پایه های زندگی مشترک می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی عامل اصلی افزایش آمار طلاق در جامعه را عدم حلم و صبوری افراد در زندگی مشترک خواند و گفت: کسی که به خاطر مسائل جزیی صبر و تحمل خود را از دست می دهد از قدرت عقل و اندیشه تهی و از جاهلان است.
 امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت عموم مردم به رعایت تقوای الهی و سعه صدر، اظهار داشت: امروزه آستانه تحمل عموم مردم پایین آمده است و برخی از افراد به خاطر جزیی ترین مسائل آشفته و عصبانی می شوند.


وی با اشاره به روایات و احادیث وارده از ائمه معصومین(ع) تصریح کرد: در روایتی آمده است که «مَثَل فرد مومن مَثَل زمینی است که مردم بر روی آن کشت و زرع می کنند و از او نفع برده و به او آسیب می رسانند و هر کس بر جفا خلق صبر نکند چنین شخصی به رضایت الهی نمی رسد»، بنابراین رضایت الهی آمیخته و توام با جفا مردم و صبر فرد مومن است.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی عامل اصلی افزایش آمار طلاق در جامعه را عدم حلم و صبوری افراد در زندگی مشترک خواند و گفت: زن و شوهرها امروزه به خاطر جزیی ترین مسائل از دست هم به خشم آمده و با عصبانیت خود به کانون خانواده آسیب زده و راهی دادگاه ها برای طلاق می شوند.

 

وی تأکید کرد: صبر و بردباری زوجین باعث استحکام پایه های زندگی مشترک می شود.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: از لقمان حکیم روایت است که «سه چیز در سه جا خود را نشان می دهد؛ حلم در برابر خشم و غضب، شجاعت در میدان جنگ و برادری در زمان تنگدستی».


خانواده شهدا نگهبانان راه شهدا باشند

امام جمعه ارومیه به تشییع پیکر پاک 270 نفر از شهدای غواص دوران دفاع مقدس توسط مردم تهران اشاره کرد و گفت: این عزیزان خون خود را با هدف حفظ دین و اعتلای نام الله در جهان دادند و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان روحیه ایثار و از خودگذشتگی را در جامعه حفظ می کند.


وی خاطرنشان کرد: شخصی که منتسب به شهدا و از خانواده آن عزیزان است، بیشتر از هر فردی در برابر حفظ حرمت آنان وادامه دادن راه و روش آنان مسؤول است و باید خیلی بیشتر از دیگران مراقب رفتار خود باشد تا خون عزیزانش پایمال نشده و راه آنان تداوم یابد.


جمع خوانی قرآن کریم الطاف الهی را جذب می کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به جمع خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: چنین تجمع ارزشمندی ثمرات زیادی را جذب مردم این شهر و مکان می کند، بنابراین روزه داران تلاش کنند تا در این مراسم معنوی ارزشمند شرکت کنند.


وی اظهار داشت: جمع خوانی قرآن کریم ضمن برخورداری از ثواب گوش دادن به قرآئت قرآن کریم، تلاوت این کتاب آسمانی و حضور در یک تجمع تبلیغی و فرهنگی دینی و قرآنی، عظمت فرهنگ غنی اسلامی را به نمایش می گذارد.


تظاهر به روزه خواری عمدی گناهی غیر قابل بخشش است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی انواع گناهان را دو نوع خفی و آشکار عنوان کرد و افزود: برخی به طور پنهانی گناه می کنند که ضرر و زیان آن تنها متوجه خود فرد است، اما گاه برخی از افراد به طور آشکارا به ارتکاب معاصی الهی مشغول می شوند که در صورت عدم مقابله مؤمنان با چنین افرادی مانند اقوام پیشین عذاب الهی متوجه چنین مردم و ملتی می شود.


وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) ادامه داد: در این روایت آمده است که «علت اینکه گناه آشکار عذاب الهی را جذب می کند، این است که فرد با عمل خود دین الهی را ضایع کرده و بی دینان و غیر مسلمانان را به انجام معاصی آشکار و رفتارهای ضد دینی ترغیب می کند».


زکات یعنی مالیات دین الهی

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی به احکام پرداخت زکات اشاره کرد و گفت: مسأله پرداخت زکات از واجبات الهی است و خداوند متعال در آیه 43 سوره بقره می فرماید؛ «وَأَقِیمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّکَاةَ وَارْ‌کَعُوا مَعَ الرَّ‌اکِعِینَ»، زکات در مواردی که از طریق روایات نبی خاتم(ص) و ائمه معصومین(ع) مشخص شده است، باید پرداخت شود.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی زکات را مالیات دین خداوند عنوان و تصریح کرد: اگر مردم زکات ندهند بلایای الهی جذب و برکات الهی در زمین کاهش می یابد./936/پ201/ح

ارسال نظرات