۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۶۸۲۷۴
نمازگزاران جمعه تبریز با امضای طوماری خواستار شدند؛

حفظ خطوط قرمز مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در مذاکرات

خبرگزاری رسا ـ نمازگراران جمعه تبریز بعد از آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته تبریز اقدام به امضای طوماری به طول یک کیلومتر در حمایت از گزاره برگ ملی و حفظ خطوط قرمز مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در مذاکرات هسته ای کردند.
امضاء طومار يک کيلومتري در تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نمازگراران جمعه تبریز بعد از برپایی نماز عبادی سیاسی جمعه اقدام به امضای طوماری به طول یک کیلومتر در حمایت از گزاره برگ ملی در مذاکرات هسته ای کردند، امضاهایی که خطوط قرمز مورد تأکید رهبر انقلاب بود را بار دیگر یادآور شده است.


این طومار یک کیلومتری که با استقبال پرشور نمازگزاران جمعه تبریز روبه‌رو شد، از حیاط مصلای اعظم امام خمینی(ه) در دسترس نمازگزاران بوده و امتداد آن در خیابان امام خمینی(ه) به سمت سه راهی طالقانی می‌رسید که همین مسأله موجب جلب توجه عابران و دیگر شهروندان شده بود.


بنابر این گزارش، در این طومار از تیم مذاکره کننده هسته ای خواسته شده با تأسی از رهبر حکیم خود و با تأکید بر مواضع صریح دیگر مقامات عالی کشور با انتشار این گزاره برگ ملی، شرط هرگونه توافق هسته ای را رعایت اصول شش گانه زیر است؛


اصل یک: تمام تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران باید یکجا و همزمان با امضاء توافقنامه کاملاً لغو(نه تعلیق) شود.

اصل دوم: دستاوردهای هسته ای در حد نیازهای واقعی کشور باید حفظ و تقویت شود.

اصل سوم: هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت های علمی و فنی در امور هسته ای و هیچ محدودیتی برای دانشمندان مربوط وجود نداشته باشد.

اصل چهارم: هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین المللی اعمال نشود.

اصل پنجم: هیچ گونه نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح و مراکز نظامی و امنیتی پذیرفته نیست.

اصل ششم: توافق هسته ای باید بازگشت پذیر باشد و در صورت نقض عهد دشمن ما هم بتوانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم.


امضاکنندگان این طومار اعلام کرده اند که منافع و عزت کشور و شش اصل فوق باید در توافقنامه هسته ای رعایت شود وگرنه مصداق توافق بد است و یک قرارداد تحمیلی، استعماری و غیرقانونی و نامشروع است و هیچ کس از طرف ملت ایران اجازه امضای قراردادی بدون رعایت اصول شش گانه فوق را ندارد./935/پ203/ح

ارسال نظرات