۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۲۶۸۳۰۹
استاد حوزه علمیه بابل:

مخاطب شناسی اثرگذاری تبلیغ دین را دو چندان می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با توصیه به روحانیان برای کیفی سازی و مخاطب محوری برنامه های مساجد، گفت: هم وعاظ و هم روحانیت نسبت این مسأله با دقت و احترام بنگرد و نسبت به نیاز مردم با مردم سخن بگویند و با استقبال شایسته مردم مواجه شود.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان فضیلت ماه مبارک رمضان بر احترام این ماه تاکید کرد و گفت: ماه رمضان احترام عظیمی دارد و باید ادب این ماه را نگه داشته شود.

 

وی افزود: نباید گذاشت که کسانی نسبت به ماه رمضان بی حرمتی نمایند و اگر کسانی که دارای عذر شرعی هستند، نباید در ملا عام اقدام به خوردن غذا،آب و یا کشیدن سیگار کنند.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابل، قاطعیت نیروی انتظامی در برخورد با مظاهر روزه خواری را خوستار شد و خاطرنشان کرد: مأمورین با همه دقت بی اغماض نسبت به حفظ حرمت ماه رمضان و برخورد با مظاهر حرمت شکنی این ماه مبارک اقدام کنند.

 

وی بر حضور فعالانه در شرکت در نمازهای جماعت و رونق بخشی به مساجد تاکید کرد و ادامه داد: ماه رمضان ما تمرین حضور در نماز جماعت و برپایی نماز اول وقت است و این مسأله در جامعه فرهنگ سازی بشود.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که زیباترین صحنه در ماه رمضان حضور گسترده مردم شرکت در مساجد و نشستن پای موعظه ها است، اظهار داشت: برخی ها به دنبال این هستند که زمان استفاده از منابر کمتر شود و در صدد خلاصه کردن برنامه ها هستند اما امروز نیازمندیم که جان خود را به محافل و منابر بسپاریم.

 

وی با توصیه به روحانیان برای کیفی سازی و مخاطب محوری برنامه های مساجد، گفت: هم وعاظ و هم روحانیت نسبت این مسأله با دقت و احترام بنگرد و نسبت به نیاز مردم با مردم سخن بگویند و با استقبال شایسته مردم مواجه شود.

 

مسؤول مدارس علمیه خاتم الانبیاء و الزهرای بابل به مذاکرات هسته ای اشاره و ضمن محکوم کردن زیاده خواهی های جدید آمریکا گفت: عین اینکه مذاکرات با حفظ حریم نظام اسلامی و دقت نظر که مذاکره کنندگان در این زمینه اعمال می کنند ما با زیاده طلبی هایی از ناحیه استکبار مواجه هستیم.

 

وی افزود: امروز آمریکایی ها بی شرمانه برخلاف توافقات ژنو و لوزان، امروز می گویند که ایران نباید بیش از دو درصد غنی سازی داشته باشد و اعلام می کنند که آزمایش های مکانیکی و تحقیقاتی هسته ای ایران متوقف شود.

 

حجت الاسلام روحانی  با بیان این که خوی استکباری آنها نمی گذارد تا حقوق ملت های دیگر را به رسمیت بشناسند، تصریح کرد: مذاکرات برای تأمین مصالح است و تیم مذاکره کننده هسته ای که دلسوزانه در حال فعالیت هستند باید کاری کنند که عزت ما تأمین شود نه این که شاهد زیاده خواهی و دبه کردن تافقات قبلی از سوی غربی ها باشیم.

 

وی ادامه داد: هر کسی بخواهد ذره ای از عزت ملی ما بکاهد و ملت ایران مشت محکمی به دست و قلم انها خواهد زد.

 

حجت الاسلام روحانی با تقدیر از حضور مردم برای تشییع با شکوه شهدای غواص و خط شکن اظهار داشت: تشییع با شکوه شهدای خط شکن و غواص و شهدای گمنام در تهران، موج وفاداری مردم و تجدید میثاق با شهدا را در کشور رقم زد.

 

وی ادامه داد: استقبال جوانان و دادن شعار در مراسم تشییع شهدا نشانی از عمق نگرانی و دغدغه مردمی برای  حفظ ارزش ها و استقلال کشور بود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات