۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۲۶۸۳۶۲
استاد حوزه علمیه:

وظیفه روحانیان ترویج قرآن در بین مردم و ایجاد شوق دینی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه ولی عصر(عج) سیرجان با بیان این که قرآن در جامعه اسلامی در حال فراموش شدن است، گفت: مسؤولان و روحانیان به فکر ترویج قرآن در بین مردم باشند و شوق دینی در جامعه ایجاد کنند.
ماه رمضان، ختم قرآن

حجت الاسلام مهدی بیدار، استاد حوزه علمیه ولی عصر(عج) سیرجان در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرموده‏اند که من مبعوث شدم تا اخلاق را میان جامعه رواج بدهم و ماه رمضان ماه اخلاق است.

 

وی در ادامه با بیان این که باید از اخلاق‏های زشت و ناپسند دوری کرد، افزود: در این ماه باید اخلاق نیک و پسندیده را میان مردم شاهد باشیم چرا که اخلاق در اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

این استاد حوزه با اشاره به این که مهم‏ترین اخلاق ناپسند تکبر است، اظهار داشت: اگر تکبر در جامعه نبود، بسیاری از مشکلات مردم از بین می‏‌رفت.

 

حجت الاسلام بیدار با بیان این که شیطان به خاطر تکبر کافر است، ابراز داشت: شیطان به ذات خداوند اعتقاد داشته و در قرآن به ذات الهی قسم یاد می‏کند.

 

وی با اشاره به این که شیطان خود را برتر از انسان می‏داند، چرا که او از آتش خلق شده است، خاطر نشان کرد: این تکبر سبب خروج شیطان از بهشت شد.

 

این استان حوزه با بیان این که تکبر همان منیت است، افزود: اگر مردم تکبر نداشتند زندان‏ها و دادگاه‏ها خلوت می‏شد و همین امراتحاد در جامعه ایجاد می‌کرد.

 

حجت الاسلام بیدار با اشاره به نزول قرآن کریم در ماه مبارک رمضان ابراز داشت: مردم  باید به قرآن اهمیت بدهند و  در آیات آن تدبر و تفکر داشته باشند، چرا که درس‏های فراوانی در آن نهفته است.

 

کارشناس مسائل دینی با بیان این که تلاوت قرآن در این ماه دارای فضایل زیادی است، اظهار داشت: تلاوت باید همراه با تدبر و عمل کردن باشد.

 

وی با اشاره به نزول قرآن در دو مرحله افزود: نخست قرآن یکجا به پیامبر اکرم(ص) در ماه رمضان نازل شده و بعد از بعثت حضرت محمد(ص) به صورت تدریجی نازل شده است.

 

حجت الاسلام بیدار با بیان این که ماه رمضان از معنویت خاصی برخوردار است، اظهار داشت: به برکت این ماه مردم از گناه دوری کرده و به مساجد و بزرگان رجوع می‏کنند.

 

این استاد حوزه با اشاره به این که امام خمینی فرمودند که قرآن را از سر قبرستان‏ها نجات دهید، ابراز داشت: قرآن نباید به گونه‏ای باشد که انسان را یاد مجلس ترحیم بیندازد.

 

وی در پایان با بیان این که قرآن در جامعه اسلامی در حال فراموش شدن است، گفت: مسؤولان و روحانیان به فکر ترویج قرآن در بین مردم باشند و شوق دینی در جامعه ایجاد کنند./ 972/ت302/ح

ارسال نظرات