۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۶۸۳۷۹
استاد حوزه و دانشگاه:

تنها راه نجات اسلام از دست استکبار تقویت روحیه مقاومت و جهاد است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه تنها راه نجات اسلام و بشریت را از دست استکبار با ظهورات مختلفش مقاومت و روحیه مجاهدت دانست و گفت: فرهنگ مجاهدت در جامعه اسلامی ایران احیا شده است.
حجت الاسلام اشکوري
حجت الاسلام عبدالمجید اشکوری استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ درباره تشییع با شکوه شهدای غواص توسط مردم شهید پرور ایران اسلامی با اشاره به آیات قرآن و سیره ائمه (ع) بهترین پیام حضور مردم را مقاومت در برابر کفر٬ شرک و نفاق توصیف کرد و اظهار داشت: مقاومت در برابر کفر٬ شرک و نفاق تنها راه و مسیر نجات جامعه بشری است.
 
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) تنها راه و مسیر ملت را برای پیشرفت٬ مقاومت و مقابله با استکبار می‌داند؛ در این زمانه که استکبار که به صورت استبداد٬ استعمار یا اشرافی‌گری خود نمایی می‌کند؛ حضور این شهدا در میان مردم و بازگشتشان همان پیام مقاومت را دارد.
 
حجت الاسلام اشکوری افزود: استقبال مردم تأکید و همراهی در این مسأله است که تنها راه نجات اسلام و بشریت از دست استکبار با ظهورات مختلفش مقاومت و روحیه مجاهدت است.
 
وی اظهار داشت: پیام خارجی حضور مردم در مراسم تشییع 175 شهید غواص احیای فرهنگ مجاهدت است و اینکه مقاومت در برابر استکبار تبدیل به یک فرهنگ شده و در داخل و خارج از ایران گسترش پیدا کرده و دشمن از این همایش‌ها و نمایش‌های اینگونه ملت‌ها به وحشت می‌افتد٬ چون می‌دانند که اگر مقاومت به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود ابر قدرتی آن‌ها دچار مخاطرات جدی خواهد شد.
 
استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: مسؤولان باید بدانند که بهترین راهکار، جملات حضرت امام خمینی (ره) درباره مسؤولان است؛ حضرت امام (ره) در فروردین ماه سال 68 پیامی دارند برای مهاجرین جنگی که عنوان می‌کنند مسؤولان باید بدانند که وظیفه اصلیشان مقابله با استکبار و زمینه سازی برای حاکمیت اسلام ناب و ظهور بقیه الله الاعظم است.
 
حجت الاسلام اشکوری ادامه داد: امام خمینی (ره) می‌فرمود مسؤولان نباید در این مسیر از هیچ چیز جز خدا بترسند و تمام تلاششان را به کار بگیرند و مشکلاتشان از جمله اقتصادی و سیاسی نباید مانع آن‌ها شود.
 
وی در پایان ابراز داشت: پیام شهدا به مسؤولان این است که همانطور که ما مقاومت کردیم وظیفه شما هم همین است که به عنوان پاسداران و حافظان خون شهدا این مسیر را طی کنید یعنی ما به پیام امام لبیک گفتیم و شما هم مانند ما باید این کار را انجام دهید./836/ت303/ش
ارسال نظرات