۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۶۸۳۸۷
آصفری:

اعتمادسازی نباید منجر به زیاده خواهی غرب شود/ اجرای پروتکل بدون اجازه مجلس تخلف است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اعتماد سازی دولت نباید منجر به زیاده خواهی طرف مقابل شود، گفت: هیچ کس نمی‌تواند بدون مصوبه مجلس شورای اسلامی پروتوکل الحاقی را اجرا کند.
آصفري عضو هيات رئيسه کميسيون امنيت ملي

محمد حسن آصفری در گفت‌و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، با اشاره به بررسی طرح الزام دولت به حفظ دستآوردهای هسته‌ای در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مهم ترین ویژگی این طرح این است که به 1+5 نشان می‌دهیم که جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچ گونه زیاده‌خواهی را به آن‌ها نخواهد داد.


وی با بیان این که غربی‌ها بهتر است از رفتارهای دوگانه و زیاده‌خواهانه خود دست بردارند، تصریح کرد: در صورت ادامه این زیاده‌خواهی‌ها مجلس شورای اسلامی تصمیم دیگری اتخاذ خواهد کرد که برای آن‌ها خوب نخواهد بود.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که جمهوری اسلامی از حق ملت در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد، افزود: البته برای طرف مقابل هم طبق قوانین بین‌المللی باید اعتماد سازی کرد که ایران به هیچ عنوان به دنبال بمب هسته‌ای نخواهد بود ولی این اعتماد سازی نباید به زیاده‌خواهی آن‌ها بیانجامد.


وی با بیان این که 1+5 نیز به عنوان اعتماد سازی باید تحریم‌های ظالمانه خود را به یکباره لغو کنند، خاطرنشان کرد: غربی‌ها بدانند که جمهوری اسلامی اجازه هیچ گونه بازرسی را از مراکز نظامی نخواهد داد و این امر جزء اختیارات فرمانده کل قوا است و اینکه برخی‌ها می‌گویند بازرسی‌ها کنترل شده است برای ما قابل قبول نخواهد بود.


آصفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که برخی‌ها می‌گویند دولت می‌تواند به صورت داوطلبانه برخی از بندهای پروتکل الحاقی را اجرا کند، تصریح کرد: هیچکس نمی‌تواند بدون مصوبه مجلس شورای اسلامی پروتکل الحاقی را اجرا کند./858/ت302/ج

 

ارسال نظرات