۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۶۸۴۲۶
آیت‌الله ایمانی تأکید کرد؛

ضرورت توجه بیشتر به امام زمان در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شیراز گفت: ماه مبارک رمضان ارتباط ویژه‌ای با امام زمان(عج) دارد و در این ماه مبارک باید توجه بیشتری به امام زمان(عج) داشته باشیم.
ضرورت توجه بیشتر به امام زمان در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت الله اسد الله ایمانی در جلسه تفسیر دعای افتتاح که بعد‌ازظهر امروز در حرم مطهر احمد بن موسی(ع) با حضور روحانیان، طلاب، فضلا و دیگر اقشار مردم شیراز برگزار شد گفت: مردم باید در ماه رمضان نسبت به ماه های دیگر توجه بیشتری به امام عصر(عج) داشته باشند، به این دلیل که روایات فراوانی از ائمه اطهار درباره توجه به حضرت صاحب الزمان در ماه مبارک رمضان وارد شده است.

 

وی در ادامه افزود: بخش عمده ای از دعای افتتاح در رابطه با امام زمان است، از این رو خواندن دعای افتتاح در شب های ماه مبارک رمضان دارای ثواب بسیاری است، از‌این رو خواندن این دعا در شب های ماه مبارک زیاد سفارش شده است.

 

آیت الله ایمانی اظهار داشت: این‌که هر شب ماه مبارک رمضان با خواندن دعای افتتاح به یاد امام زمان (عج) هستیم ارتباط خاص این ایام را با امام زمان(ع) نشان می دهد.

 

دعای افتتاح مورد توجه و سفارش امام زمان است

وی خاطرنشان کرد: محمد بن نصر سکونی که بیان کننده احادیث و روایات اهل بیت (ع) است به برادر زاده محمد بن عثمان سعید عمری که نائب خاص امام زمان(ع) است گفت: عمویت چه دعاهایی را از امام زمان (عج) نقل کرده است، محمد بن نصر سکونی بیان کرد که عمویم دفتر چه ای داشت که در آن دفترچه دعاهایی را که امام زمان(عج) بیان کرده بودند یادداشت کرده بود و از مهم ترین این دعاها دعای افتتاح است که حضرت سفارش زیادی درباره مطالعه آن کرده‌اند.

 

امام جمعه شیراز تصریح کرد: سید بن طاووس در کتاب اقبال خود بیان کرده است که این دعا را از زبان امام نقل کرده و و قرائت این دعا سبب برقراری ارتباط با حضرت حجت(عج) می‌شود.

           

وی با بیان این که توسل به اهل بیت سبب نزدیکی به خداوند می شود یادآور شد: خداوند متعال در این دعا درس هایی را به ما داده است و می خواهد بیان کند که حاجات خود را از طریق نماینده و حجتش بر روی زمین از خداوند بخواهیم.

 

آیت الله ایمانی ابراز داشت: خداوند تمام حاجات ما انسان ها را می داند ولی می خواهد که ارتباط ما را با نماینده اش که امام زمان(عج) است، نزدیک کند و این سبب نزدیکی انسان‌ها با خداوند و نماینده و حجتش بر روی زمین می‌شود.

 

وی ادامه داد: حضرت آیت الله بهجت رحمت الله علیه می گفتند که هر کسی که می خواهد با خدای خود رابطه داشته باشد کتاب اقبال سید بن طاووس را بخواند که در این کتاب نکات ارزشمندی در باره ارتباط با خداوند بیان شده است.

 

نماینده ولی فقیه در فارس اظهار کرد: امام زمان(عج) به واسطه ارتباط با علمای شیعه دعاهایی را برای ما مسلمانان ارسال کرده است که به واسطه خواندن آن دعاها تقرب ما به خداوند بیشتر می شود.

 

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) با بیان دعایی که در کتاب مقنعه شیخ مفید آمده است فرموده است که خدایا من دین و اعتقاداتم را که از جانشینان بر حق پیامبر به من رسیده است را عمل می کنم و دین آنان را دین خود می دانم که خواندن این دعا را در ماه مبارک رمضان بعد از نمازها زیاد سفارش کرده اند.

 

امام جمعه شیراز بیان داشت: قبل از تولد امام زمان (عج) امام سجاد(ع) و امام رضا(ع) روزهای ماه مبارک رمضان برای امام زمان(عج) دعا می کردند که خداوندا جانشین پیامبر را یاری کن و قیام آن حضرت را با پیروزی و موفقیت همراه گردان تا عدل و داد را در زمین برپا کند.

 

وی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در حدیثی فرموده اند که روز 13ماه مبارک رمضان روز خاصی است که در این روز برای امام زمان (عج) زیاد دعا کنید که این روز، روز ویژه‌ای برای امام زمان است.

 

آیت الله ایمانی ابراز کرد: در اینجا ما سه شاهد برای دعا کردن در روزهای ماه مبارک رمضان برای امام زمان(عج) داریم که شاهد اول همان دعای افتتاح که در شب های ماه مبارک خواندن آن سفارش شده است.

 

وی در پایان بیان کرد: شاهد دوم این که در روزها زیاد برای امام زمان(عج) دعا کنیم و شاهد سوم همان روز 13ماه مبارک است که این سه شاهد برای ما بیان کننده دعا در ماه مبارک برای امام زمان(عج) است./839/پ202/ب4

ارسال نظرات