۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۶۸۴۳۶
نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد:

قرآن، رزق واقعی برای رسیدن به کمال مطلوب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: عظمت شب قدر به سبب نزول قرآن است و رزقی الهی و واقعی برای هر انسانی به ویژه برای شیعه می‌باشد که برای به دست آوردن ایمان و عمل صالح دو رکن اصلی دین، باید از این رزق الهی بهره برد.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف‌آباد امروز در سومین روز از ماه مبارک رمضان در مسجد جامع نجف‌آباد با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و بهره بردن از ماه خدا، نیت در کل اعمال این ماه را روح این ماه بیان کرد و گفت: فرق اعمال عبادی و غیرعبادی تنها در نیت است و عمل انسان زمانی مورد قبول الهی قرار می گیرد که با قصد قربت و نیت توأم باشد.

 

وی در ادامه بیان داشت: گردش ماه مبارک رمضان در فصول مختلف سال یکی از حکمت های الهی است و ثواب و اجر کسی که در این روزهای گرم روزه می گیرد بالاتر از دیگر ماه های سال است چنان که در روایت وارد شده است، در قیامت در برابر ثواب روزه‌داران این ماه می گویند ای کاش تمام ماه های رمضان در تابستان بود.

 

شیعه واقعی باید وجودش قرآنی باشد

حجت الاسلام حسناتی با بیان این که اوج ماه رمضان، شب قدر است، افزود: عظمت شب قدر به نزول قرآن است و کسی قدر و منزلتش از همه بالاتر است که نسبت به آیات قرآن دارای معرفت بیشتر باشد که درجات بهشت براساس معرفت انسان نسبت به آیات قرآن عطا می شود.

 

وی در ادامه بیان داشت: شیعه حضرت علی(ع) باید وجودش قرآنی باشد که قرآن ناطق، حضرت علی است و شیعه واقعی به میزان معرفت و قرآنی بودنش، شناخته می شود و هر قدر نسبت به آیات الهی معرفت بیشتری داشته باشیم، به صراط مستقیم نزدیک تر خواهیم شد.

 

قرآن، رزق واقعی انسان است

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد یکی دیگر از اوصاف قرآن را رزق بیان کرد و گفت: خداوند در آیات فراوانی به رزق انسان اشاره کرده است که رزق شما آسمانی است و در سوره واقعه آنجا که آمده است «و تجعلون رزقکم انکم تکذبون» روی سخن با منافقان است که قرآن رزق شما بود ولی شما به جای استفاده از این رزق در برابر آن ایستادید و پا روی آن گذاشتید.

 

وی با اشاره به عکس العمل منافقان و مشرکان در زمان نزول آیات قرآن بیان داشت: مشرکان و منافقان قرآن را سحر و جادو از طرف پیامبر می دانستند و از شنیدن صدای قرآن دوری می کردند تا منحرف نشوند در حالی که قرآن کتاب حیاتبخش و نسخه شفاء بخش انسان است.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه یکی دیگر از رزق های دنیایی انسان را، ایمان و عمل صالح بیان کرد و گفت: ایمان و عمل صالح دو رزق قیامتی و بهشتی انسان است که باید از این دنیا به همراه خود ببرد و انسان تا ابد مهمان اعمال و عقاید خود است و براساس ایمان و عمل صالح در قیامت برانگیخته خواهیم شد.

 

وی با بیان این که ایمان و عمل صالح دو رکنی است که هیچ گاه نباید به تنهایی برای انسان بهره ای نخواهد داشت، افزود: تنها راه جمع میان ایمان و عمل صالح، بهره بردن از آیات الهی و قرآن کریم است و این تنها منبع وحی الهی است که هیچ شک و شبهه ای در آن راه ندارد حتی اگر همه ادیبان جهان نیز جمع شوند، به گفته صریح آیات قرآن، حتی نخواهد توانست آیه ای مثل آن را بیاورند.

 

امام جمعه نجف‌آباد در ادامه بیان داشت: این همه شک و شبهه ای که به کلام الهی وارد می شود، به ویژه در فضاهای مجازی، تنها بر اثر عدم معرفت نسبت به آیات قرآن است و در هیچ جای قرآن جای هیچ گونه شک و شبهه ای وجود ندارد و آن چه به عنوان اختلاف در آیات قرآن مشاهده می شود، بر اثر تفاوت مواضعی است که آیات قرآن نازل شده است.

 

آموزش احکام شرعی از سنین کودکی سبب ریشه دار شدن معارف دین است

حجت الاسلام حسناتی در ادامه با تأکید بر آموزش مسائل و احکام شرعی به ویژه به نوجوانان و جوانان تازه مکلف گفت: هر چه مسائل شرعی و احکام دین از سنین پایین به کودکان آموخته شود، معارف الهی در آنها ریشه دارتر می شود و در زندگی و اخلاقیات آنان اثر می گذارد.

 

وی سطحی برخورد کردن با مسائل و احکام شرعی را سبب عوامل از میان رفتن حیاء و حجاب در جامعه بیان کرد و افزود: باید همان گونه که به فکر دنیا و تأمین مایحتاج دنیایی فرزندانمان هستیم، به فکر دین و دیانت آنها نیز باشیم و اگر برای بیان مسائل شرعی به صورت سطحی و سرسری عمل کنیم، در سنین بالاتر نباید توقع داشتن اعتقادات محکم از آنان داشته باشیم./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات