۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۶۸۴۴۷
تشریح برنامه های هفته قوه قضاییه در نشستی خبری؛

دیدار مسؤولان عالی قضا با رهبر معظم انقلاب/ برگزاری همایش سراسری با حضور سران قوا

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه با تشریح برنامه های هفته قوه قضاییه، از دیدار دست اندرکاران و مسؤولان عالی قضا با رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: همایش سراسری قوه قضاییه نیز با حضور سران سه قوه برگزار می شود.
حجت الاسلام محسني اژه اي حجت الاسلام محسني اژه اي حجت الاسلام محسني اژه اي حجت الاسلام محسني اژه اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامحسین محسن اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در نشستی که به مناسبت هفته قوه قضاییه ظهر امروز شنبه برگزار شد با اشاره به برنامه دستگاه قضا در هفته قوه قضاییه، ابراز داشت: برنامه اصلی دستگاه قضا در این هفته سخن گفتن با مردم است، بر این اساس ریاست محترم قوه قضاییه در روز اول و در برنامه زنده تلوزیونی با مردم صحبت خواهند کرد.

 

وی با اشاره به برگزاری همایشی که با حضور رؤسای سه قوه برگزار می شود، گفت: ریاست قوه قضاییه در این همایش به سخنرانی پرداخته و رؤسای قوه مجریه و مقننه نظرات خود را در رابطه با عملکرد یک ساله دستگاه قضا بیان خواهند کرد.

 

حجت الاسلام اژه ای در ادامه تصریح کرد: بر اساس برنامه، ریاست قوه قضاییه به همراه مسوؤلان این دستگاه طی دیداری با رهبر معظم انقلاب گزارشی از عملکرد خود در سال گذشته را به سمع و نظر ایشان رسانده و از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب استفاده خواهند کرد.

 

حضور ریاست قوه قضاییه به‌صورت سرزده
وی با اشاره به حضور ریاست دستگاه قضا به صورت سرزده در بخش های مختلف، گفت: رییس قوه قضاییه در این هفته به‌صورت سرزده از بخش های مختلف دستگاه قضا در تهران و شهر های مختلف کشور دیدن خواهند کرد.

 

معاون اول قوه قضاییه افزود: از دیگر برنامه های این هفته حضور معاون اول قوه قضاییه در صداوسیما در جهت پاسخ به سوالات مردم و کارشناسان خواهد بود، در نماز جمعه این هفته شاهد حضور مسوؤلان دستگاه قضا در سراسر کشور بوده و کارکنان و مسوؤلان دستگاه قضا در مرقد امام خمینی(ره) با ایشان تجدید میثاق خواهند کرد.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای با اشاره به عملکرد دستگاه قضا در سال 93، گفت: برنامه ریزی در جهت استفاده حداکثری ظرفیت مدعی العموم، از اقدامات انجام شده در سال گذشته بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: حمایت بیشتر از سرمایه گذاری و فعالان اقتصادی در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مانند پیگیری مساله معوقات بانکی که طی گزارش بانک مرکزی افرادی که معوقه داشتند از 575 نفر به 217 نفر تقلیل پیدا کرده اند، 39 هزار میلیارد تومان در سال 93 از طریق سازمان ثبت وصول شده است.

 

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اجرای خدمت رسانی نوین و الکترونیکی به مردم، گفت: در سال گذشته با اجرای خدمات نوین الکترونیکی خدمت رسانی به مردم شتاب مناسبی گرفت، به وسیله اجرای این خدمات هزینه ها کاهش یافته و آگاهی بیشتری به مردم در جهت درخواست های آنان داده شده است.

 

وی افزود: در سال گذشته 57 میلیون خدمت به مردم ارائه شده که از این مقدار 85 درصد به صورت الکترونیکی بوده است همچنین در سازمان اسناد 16 میلیون سند صادر شده که از این تعداد 76 درصد در طی یک روز و یا کمتر انجام پذیرفته است.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای با اشاره به مساله آموزش دستگاه قضا در سال 93، گفت: حدود 47 هزار نفر ساعت آموزش در جهت تبیین قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی جدید صورت گرفته است.

 

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به توسعه مرکز ارتباطات مردمی در سال 93، گفت: در جهت رفع مشکلات و رسیدگی بیشتر به درخواست های مردم این مرکز در سال گذشته تقویت شد، در سال گذشته نزدیک به دو میلیون خدمت از این طریق به مردم ارائه شده است. 

 

وی با اشاره به اهمیت معاونت فرهنگی در دستگاه قضا، اظهار داشت: به دلیل اهمیت معاونت فرهنگی در سال گذشته به این معاونت توجه بیشتری صورت گرفت و در این راستا بودجه آن افزایش پیدا کرده است.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای ضمن گرامیداشت شهدای هفتم تیر و شهدای قوه قضاییه، گفت: اتفاق هفتم تیر سال 1360 نقطه عطفی در انقلاب اسلامی بود و ما 72 نفر از مسوؤلان و سرمایه های بزرگ این ملت را از دست دادیم، خون این شهیدان نظام اسلامی را بیمه، دشمنان را نا امید و حامیان انقلاب اسلامی را امیدوار کرد.

 

وجود خون شهدا عامل اصلی پیشرفت انقلاب اسلامی
وی افزود: انقلاب اسلامی از آن تاریخ به امروز در مسیر اصلی که امام راحل(ره) بنیان نهاده درحال پیشروی بوده و هیچگونه انحرافی را به خود ندیده است، یکی از عوامل موثر در این راه وجود خون شهدا است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این هفته فرصت مناسبی برای مردم  وجود دارد تا از عملکرد دستگاه قضا در یک سال گذشته آشنا شوند، دستگاه قضا می تواند در این هفته نقاط قوت و ضعف خود را مشاهده و ارزیابی کند و آن را به اطلاع مردم برساند و مردم نیز از حجم انبوه فعالیت های این قوه آگاه شوند.811/پ202/ج

ارسال نظرات