۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۶۸۴۵۱
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

نهج‌البلاغه دوای تمام درد‌های روحی، روانی و فکری است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اهمیت کتاب نهج‌البلاغه گفت: در این کتاب راه حل و درمان برای تمام درد‌های روانی و روحی وجود دارد و با مراجعه به آن می‌توان تمام درد‌های فکری را دوا کرد.
حجت الاسلام و المسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و‌المسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه عصر شنبه 30 خرداد‌ماه در جمع نماز‌گزاران مسجد امیر(ع)، گفت: هیچ زبانی در میان زبان ملل کامل‌تر از زبان عربی نیست، زیرا در بعضی از موارد برای یک کلمه معانی متعددی ذکر شده است.

وی با اشاره به کاربرد کلمه ذکر در زبان عربی، افزود: ذکر از نظر عام جامعه یاد خدا کردن است، هر ‌چند که ذکر معانی دیگری نیز دارد و اذکار مقدس قرآنی و کل قرآن نیز با کلمه ذکر نام برده می‌شود.


استاد اخلاق با بیان این‌که ذکر نیز مراتب مخصوص خود را دارد، تأکید کرد: باید به دل فهماند که هر ‌چه ستایش در عالم است، مختص به ذات خداوند است، پس ذکر واقعی از قلب آغاز می‌شود و به زبان برسد.


عمل مشرک در درگاه الهی مورد قبول نیست

حجت‌الاسلام و‌المسلمین انصاریان درباره موضوع شرک، گفت: قرآن با شرک مخالف است، زیرا یک فرد نمی‌تواند هم از خداوند اطاعت کند و هم سر تعظیم به سوی غیر خدا خم کند، از این رو فردی که مشرک است، اعمالش در درگاه الهی مورد قبول قرار نمی‎‌گیرد، ضمن این‌که خداوند به پیامبر فرمود؛ اگر مشرک شوی تمام اعمال دوران زندگی‌ات به باد می‌رود.

 

وی با بیان این موضوع که یکی از معانی ذکر، سخن گفتن است، خاطر‌نشان کرد: در کتب مهم شیعی به چهار مسأله از زبان پیامبر(ص) اشاره می‌شود که اگر فرد درباره برخی موضوعات صحبت کند، همان صحبت کردن نیز برای گوینده و مستمع عبادت به حساب می‌آید.

استاد حوزه علمیه با تشریح چهار موضوع درباره سخن گفتنی که عبادت محسوب می‌شود، تصریح کرد: «درباره خدا صحبت کردن»، «حرف زدن درباره پیامبر(ص)»، «صحبت درباره امام علی(ع)» و «سخن گفتن درباره امامان شیعه بعد از امام علی(ع)» از مواردی است که بر اساس آن‌ها برای انسان عبادت محسوب می‌شود.

 

حجت‌الاسلام و‌المسلمین انصاریان با بیان این موضوع که امام علی(ع) یک نعمت برای تمام بشریت است، گفت: امام علی(ع) در تمامی موارد اخلاقی، اجتماعی، زندگانی و حتی موضوعات بیماری‌های روحی یک مدل برای راهنمایی است و هر ‌کسی که به ‌سوی امام علی(ع) و در راه وی حرکت کند به هیچ عنوان نه در مسائل اخلاقی و دنیوی و نه در خصوص زشتی‌های بُعد انسانی دچار لغزش نمی‌شود.



استاد حوزه علمیه با اشاره به منابع موثق علمای اهل سنت به نقل از پیامبر(ص)، گفت: در برخی از کتب معتبر اهل سنت آمده است که، نگاه کردن با دقت به وجود امام علی(ع) و سخن گفتن درباره آن حضرت عین عبادت است.



وی در پایان با انتقاد شدید از مواضع اتخاذ شده از سوی  نخست وزیر پاکستان، تاکید کرد: متاسفانه شاهد هستیم که امروز مقامات پاکستان با وقاحت تمام اعلام می‌کنند که در جنایت‌های رژیم سعودی بر علیه مردم مظلوم یمن شریک خواهند شد و از عوامل سعودی حمایت خواهند کرد./856/پ202/ح

ارسال نظرات