۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۲۶۸۴۸۱
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

تحقق امربه معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است

خبرگزاری رسا ـ نائب شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امربه معروف و نهی از منکر تنها وظیفه نیروهای انتظامی نیست، گفت: مردم ما نیز وظیفه دارند تا در راستای تحقق امربه معروف و نهی از منکر به عنوان تکلیفی ارزشمند توجه داشته و به آن عمل کنند.
امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع نمازگزاران و روزه داران این شهرستان با گرامی داشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان ماه رحمت، مغفرت و بخشش بوده که انسان می تواند به خداوند متعال نزدیک شود.


امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: انسان باید تلاش کند تا از ظرفیت های معنوی و ارزشمند این ماه نورانی به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است در مسیر تعالی و تکامل خود استفاده کند.


وی با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن، توبه و استغفار است، افزود: انسان باید تلاش کند تا در این ماه نورانی در راستای تقرب الی الله گام برداشته و زمینه رضایت حضرت حق را فراهم کند.


حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه  نزول رحمت ها و برکات بیکران الهی و گسترده شدن سفره رحمت خدا است که برکات و ثمرات گرانقدری در آن وجود دارد.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: همه ما در این ماه نورانی به مهمانی حضرت حق دعوت شدیم که باید تلاش کنیم ره توشه ای ارزنده از فیوضات گرانقدر آن ببریم.


امام جمعه فریدونکنار با بیان این که ماه رمضان آداب و دستورالعمل های خاص خود را دارد که باید رعایت شود، گفت: ترویج فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر باید به نحوی شایسته در این ماه گرانقدر وجود داشته باشد.


وی با اشاره به این که همگان باید حرمت این ماه نورانی را به نحوی شایسته نگه داشته باشند، افزود: کسی نباید در ملاعام روزه خواری کرده و اجازه انجام چنین کاری در فضاهای عمومی نیز به کسی داده نشود.


حجت الاسلام جلالی با بیان این که امربه معروف و نهی از منکر تنها وظیفه نیروهای انتظامی نیست، گفت: مردم ما نیز وظیفه دارند تا در راستای تحقق امربه معروف و نهی از منکر به عنوان تکلیفی ارزشمند توجه داشته و به آن عمل کنند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به فراررسیدن سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، بیان داشت: این نهاد تا به امروز زمینه ساز تحولات و تبلیغات دینی و خدمات بسیاری بوده و ثمرات و برکات گرانقدری داشته است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات