۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۶۸۴۹۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

نیت صادقانه و پاکی دل دو شرط مهم برای استجابت دعا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری، نیت صادقانه و پاکی دل را دو شرط مهم برای استجابت دعا دانست.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در جمع روزه داران گرگانی اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود اگر ماه رمضان فرارسید و کسی مشمول الطاف الهی قرار نگیرد، از رحمت حق به دور است.

 

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام (ص) دو شرط برای دعا مطرح کرده اند، نخستین شرط آن را نیت صادقانه بیان کرد و گفت: نیت صادقانه یعنی اینکه دل انسان هم خواهان انجام آن کار باشد.

 

امام جمعه گرگان، دومین شرط دعا به نقل از پیامبر (ص) را پاکی دل برشمرد و خاطرنشان کرد: انسان هنگان دعا باید دل خود را از کینه ها و عداوت ها و تمامی چیزهایی که مانع نزدیکی او به ذات اقدس الهی می شود، پاک کند. 

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام (ص) توصیه کردند نخستین دعایی که به درگاه الهی دارید، توفیق گرفتن روزه خوب باشد، روزه ای که دل، چشم، گوش و زبان انسان را از آلودگی ها دور کند. 

 

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که روزه باید با میل و رغبت باشد، دومین توصیه پیامبر (ص) به مسلمانان را تلاوت قرآن بیان کرد و افزود: انسان هنگام تلاوت قرآن با خالق خود سخن می گوید، بنابراین باید توفیق صحبت کردن با او را داشته باشد و به دستوراتی که برای سعادت و خوشبختی اش داده توجه کند.

 

وی از دیگر توصیه ها نبی مکرم اسلام (ص) به مسلمانان را توجه به نیازمندان، صله رحم، حفظ زبان، چشم و گوش از گفتن، دیدن و شنیدن چیزهایی که پروردگار منع کرده است، بیان کرد.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که گناه سد راه رسیدن انسان به پروردگار است، توبه را یکی از راه های مهم شکستن این سد برشمرد و گفت: انسان، معصوم نیست بنابراین باید دیوار بلندی که بین خود و پروردگار ایجاد کرده است را با توبه فروریزد.

 

آیت الله نورمفیدی احترام به بزرگترها را یکی دیگر از توصیه های پیامبر (ص) به مسلمانان به ویژه در ماه مبارک رمضان بیان کرد و گفت: اینکار موجب ساخته شدن شخصیت انسان می شود.

 

وی، مهربانی به کودکان در ماه مبارک رمضان را یکی دیگر از تاکیدات نبی مکرم اسلام (ص) برشمرد و توضیح داد: لطف و محبت به کودکان موجب آشنایی آنها با ماه رمضان و اهمیت آن می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به این که در هر صورت باید در ماه رمضان، خود را پاک و تصفیه کنیم، زیرا پیامبر اسلام (ص) فرمودند که اگر ماه رمضان بر کسی بگذرد و او خود را پاک نکند از رحمت الهی دور است، افزود: شاید ماه رمضان سال آینده چنین توفیقی نصیب ما نشود، پس چه بهتر که از این فرصت به نحو شایسته بهره ببریم./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات