۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۶۸۵۰۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ ارتباط مردم و مسؤولان در برنامه دانشیق رادیو تبریز، سفر وزیر کشور به آذربایجان شرقی و اجرای طرح بزرگ قرآنی 1449 در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، «دانیشیق» عنوان برنامه‌ای است که در آن مسؤولان استان با حضور در برنامه و ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته، برنامه‌های پیش‌رو و در دست اقدام خود را تشریح و در مورد مسائل مهم ملی، دینی و استانی بحث و گفت‌وگو می‌کنند.


«دانیشیق» به صورت زنده با ساختار کلامی ـ پیامی به صورت گفت‌وگومحور اجرا می‌شود و در آن رؤسای سازمان‌ها و مدیران کل ادارات با حضور در استودیو به مسائل و مشکلاتی که مردم در حوزه کاری با آن درگیر هستند هم پاسخ می‌دهند.


همچنین در این برنامه سعی می‌شود در قالب گزارش، پیامک، ارتباط تلفنی با شنوندگان، مسؤولان ارتباط خود را با مردم بیشتر و نزدیک‌تر کرده و زمینه همدلی و همزبانی با مردم فراهم شود. پدافند غیرعامل و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی هم از دیگر موضوعاتی است که به صورت سلسله‌وار با حضور کارشناسان و مسؤولان مربوط در برنامه «دانیشیق» پیگیری می‌شود.


گفتنی است، «دانیشیق» روزهای یکشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته ساعت 12 از رادیو تبریز به روی آنتن می‌رود. رسول حسینی‌کیا تهیه‌کنندگی برنامه و یوسف منیری‌فر گویندگی و نویسندگی برنامه را بر عهده دارد. ساناز شیبانی به عنوان دستیار تهیه، مریم سربخشیان گزارشگر، خانم‌ها یوسفی، سعادتی و شهرام‌راد به عنوان صدابردار فعالیت دارند.


وزیر کشور به تبریز سفر می کند


سردار نصرتی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران گفت: مرکز ماده 16 درمان و کاهش آسیب های مواد مخدر با حضور وزیر کشور در روزهای آتی ماه رمضان مصادف با هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در آذربایجان شرقی افتتاح می شود.


وی در خصوص برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: همزمان با 26 ژوئن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر از اول تا پنجم تیرماه برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر در آذربایجان شرقی برگزار می شود همچنین مرکز ماده 16 درمان و کاهش آسیب های مواد مخدر که قرار بود در سفر رییس جمهور افتتاح شود، با حضور وزیر کشور در روزهای آتی افتتاح می شود.


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به اهم برنامه های ستاد در این هفته اعلام کرد: شعار ستاد مبارزه با مواد مخدر "جامعه سالم عاری از اعتیاد و شعار جهانی مبارزه با مواد مخدر، "بیایید با هم زندگی مان، جامعه مان، هویت مان را عاری از مواد مخدر سازیم" است.


طرح همیان مولا در شب های ماه مبارک رمضان اجرا می شود


حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی از توزیع 10 هزار کیسه طرح همیان مولا بین خیرین و ادارات استان در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: مردم سخاوتمند استان در قالب طرح همیان مولا طی سال گذشته بیش از 390 میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی به نیازمندان کردند.


وی ادامه داد: به مناسبت ماه مبارک رمضان بسته های غذایی اهدایی خیرین نیکوکار استان در قالب طرح همیان مولا بین نیازمندان توزیع می شود. طرح همیان مولا عبارت از جمع آوری مواد غذایی در کیسه ها و بسته های ویژه از مردم،موسسات،ادارات و کارخانجات و رساندن آن به افراد نیازمند در ماه مبارک رمضان است.


وی ادامه داد: کمیته امداد در یک اقدام ابتکاری به تاسی از مولایمان حضرت علی(ع) طرح همیان مولا را با هدف احیای شب گردیهای آن حضرت به منظور رساندن اطعام به فقرا و ایتام اجرا می کند. در این طرح، اقلام جمع آوری شده توسط مددکاران این نهاد و با همکاری معتمدین محلی بین نیازمندان توزیع خواهد شد.


اجرای طرح بزرگ قرآنی 1449 در تبریز


رحیم عبد الجباری، مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از برگزاری محفل انس با قرآن با عنوان طرح 1449 با حضور قاریان و حافظان قرآنی در تبریز خبر داد و اظهار داشت: شهر تبریز فردا، یکشنبه 31 خرداد ماه میزبان این طرح خواهد بود.


وی با بیان این‌که طرح بزرگ قرآنی 1449 تابستان امسال در هزار‌و چهارصد‌و چهل‌و نهمین سال نزول قرآن با محوریت "سوره مبارکه یس" آغاز شده است، ادامه داد: این برنامه توسط مهدی حاجی محمدی و سید اقبال واحدی گزارشگران شبکه قرآنی سیما تهیه و به صورت زنده، پخش مستقیم می شود.


عبدالجباری اظهار کرد: حضور برای عموم در این برنامه آزاد است و محفل انس با قرآن با عنوان طرح 1449 در محل آستان مقدس امامزاده سید حمزه‌(ع) در محلة‌ سرخاب‌ تبریز، از ساعت 17 الی 19 برگزار می شود. شبکه‌ قرآن سیما این برنامه را از ساعت 17 تا 19 بعد از ظهر به صورت زنده به روی آنتن می‌برد و همچنین رادیو قرآن از ساعت 17:30 تا 19 بعد از ظهر پخش می کند./853/پ203/ب4

ارسال نظرات