۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۲۶۸۵۴۱
امام جمعه شهرستان آران و بیدگل:

ماه رمضان، ماه تقویت اراده و آزادی از زنجیرهای درونی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان آران و بیدگل با بیان این‌که ماه رمضان، بهار قرآن و ماه فضائل بیکران الهی است که حلول شکوهمندش به دل‌های مشتاق مؤمنان روزه دار لحظه وصال را بشارت می دهد، گفت: ماه رمضان، ماه تقویت اراده و آزادی از زنجیرهای درونی است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه شهرستان آران و بیدگل عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک حلول ماه مبارک رمضان از این ماه به عنوان ماه غفران الهی نام برد و افزود: ماه رمضان، ماه تقویت اراده و آزادی از زنجیرهای درونی است.

 

وی با اشاره به این که  ماه رمضان فرصتی استثنایی، گرانقدر و ارزشمند است که باید با برنامه ریزی صحیح به استقبال آن برویم گفت: این ماه فرصتی برای دعا، نیایش و شب زنده داری است که عشق ملکوتی و انس با محبوب جاودانه را پدید می‌آورد و شهد مناجات را درکام انسان حلاوت می‌بخشد.

 

امام جمعه شهرستان  آران و بیدگل تأکید کرد: بر مؤمنان و روزه داران است تا عظمت و شأن و جلاوت این ماه را همواره به یکدیگر متذکر شوند و سلوک رمضانیه را بیاموزند و از یادآوری برکات آن در محافل و مجالس دینی دریغ نکنند.

 

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: قرآن و دیگر متون مقدس دینی و تجربه های معنوی مؤمنان بهترین راهنمایان ما برای بهره وری بیشتر از این ماه سراسر لطف و صفا است.

 

وی در ادامه ماه رمضان را ماه غلبه بر هوای نفس دانست و گفت: وقتی شیطان درون تسلیم شود، از شیطان بیرون کاری ساخته نیست، از این رو در ماه مبارک  رمضان، آن شیطان بیرون بسته است تا بتوانیم این شیطان درون را مهار کنیم.

 

امام جمعه شهرستان  آران و بیدگل با اشاره به این که هر مؤمنی در ماه مبارک رمضان عمل واجبی را انجام دهد، ثواب آن  هفتاد برابر ماه های دیگر است و این فضیلت ها تنها ویژه ماه مبارک رمضان است، گفت: مؤمنان در این ماه بیشتر از هر زمان دیگری به خدا نزدیک‌تر می شوند و تلاش می کنند با عمل نیک خود و ترویج مهربانی و همدلی در کنار یکدیگر بر سفره خوان الهی حاضر باشند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که این ماه در روایات اسلامی ماه خدا و میهمانی امت پیامبر اکرم(ص) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در این ماه در نهایت کرامت و مهربانی پذیرایی می‌کند یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) می فرماید، ماه رجب، ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان، ماه امت من است و هر کس، همه این ماه را روزه بگیرد، بر خدا واجب است که همه گناهانش را ببخشد و بقیه عمرش را تضمین کند و او را از تشنگی و عطش دردناک روز قیامت امان دهد./1307/ت302/ح

ارسال نظرات