۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۷
کد خبر: ۲۶۸۵۴۶
امام جمعه مشهد اردهال:

ذکر نام خدا و شکرگزاری نشانه معرفت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان با بیان این‌که ماه رمضان و قرائت قرآن برای یادآوری عظمت خداوند است، گفت: ذکر نام خدا، انسان را حفظ می کند.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان شنبه شب در جلسه تفسیر و ترجمه قرآن کریم در آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که پاک بودن به دائم الذکر بودن نیست، گفت: اسلام 8 ساعت برای کار، 8 ساعت برای عبادت و 8 ساعت را برای استراحت سفارش کرده است.

 

وی افزود: برخی از خانواده ها با فرزندی مواجه می شوند که میلی به آموزه های دین ندارد که یکی از دلایل آن شرک شیطان بودن، یعنی انعقاد نطفه بدون بسم الله الرحمن الرحیم است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که شخصی که از شیطان فرمان بگیرد، دیگر قادر به انجام امور نیک نیست، گفت: شیطان مقابل خداوند و بر خلاف اهل بیت(ع) عمل می کند، چرا که شیطان قسم خورده است که راه غیر الهی را طی کند.

 

امام جمعه مشهد اردهال به یاد خدا بودن را موجب خیر و برکت دانست و گفت: بسم الله گفتن برای خداوند سودی ندارد، چرا که او هرچه اراده کند انجام می شد، از این رو ذکر خداوند به واسطه نیاز ما به خداوند است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که امام علی(ع) می فرماید بسم الله را می توانم آنقدر تفسیر کنم که 70 شتر بار آن را بِکِشد، گفت: مطالبی که در مورد اسلام و دین گفته می شود به خاطر روایات و قال الصادق(ع) و قال الباقر(ع) است، چرا که اگر مطالب نورانی اهل بیت(ع) نبود، چیزی برای گفتن وجود نداشت.

 

به گفته وی، امام علی(ع) آنقدر عِلم داشت که می فرمود من به راه های کهکشان ها وارد تر هستم تا به راه های زمین و به شخصی فرمود به علت این که بدون بسم الله گفتن روی صندلی نشستی، صندلی شکست.

 

وی با اشاره به این که امام سجاد(ع) قبل از خوردن هر لقمه بسم الله الرحمن الرحیم و بعد از خوردن آن الحمد لله می گفت، ادامه داد: ذکر نام خدا و شکرگزاری او نشان از معرفت است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که ابتدای هر سوره نام مقدس خداوند آمده و ماه رمضان و قرائت قرآن برای یادآوری عظمت خداوند است، گفت: ذکر نام خدا، انسان را حفظ می کند.

 

شایان ذکر است، جلسه تفسیر و ترجمه قرآن کریم حجت الاسلام سلیمانی اردهالی، هرشب در آستان حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) مشهد اردهال کاشان با حضور قاریان و حافظان منطقه اردهال و زائران حضرت برگزار می شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات