۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۲۶۸۵۵۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

فرشتگان واسط بین خدا و جهان هستی هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که فرشتگان و ملائکه فرستاده خداوند هستند و رسالت سنگینی بر دوش دارند، گفت: رسالت فرشتگان فرمان برداری از خداوند است.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي، نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولیفقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد، شب گذشته در تفسیر ویژه ماه رمضان که با محوریت سوره مبارکه فاطر در مسجد بعثت خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به آیه «الْحَمْدُ لِلَّهِ فَاطِرِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ جَاعِلِ الْمَلَائِکَةِ رُسُلًا أُولِی أَجْنِحَةٍ مَّثْنَى وَثُلَاثَ وَرُبَاعَ یَزِیدُ فِی الْخَلْقِ مَا یَشَاءُ إِنَّ اللَّهَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ؛ گفت: این آیه در مورد یکی از موجودات به نام "ملائکه" است خداوند.

 

وی با بیان این که در قرآن‌ کریم 175 آیه در رابطه با ملائکه آمده است، افزود: خداوند انسان، حیوانات، شیاطین و ملائکه را آفریده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که ملائکه فرستاده خدا هستند و رسالتی به دوش دارند، بیان داشت: براساس آیات قرآن فرشتگان و ملائکه دو رسالت اصلی دارند.

 

وی فرشتگان را واسط بین خدا و جهان هستی دانست و عنوان کرد: فرشتگان وحی را از خدا دریافت و به پیامبران می‌رسانند.

 

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: تسبیح و تقدیس پروردگار و فرمان‌برداری از خدای متعال از رسالت ملائکه است.

 

وی تدبیر در امور هستی، تقسیم امور، مراقبت از انسان، امدادگری نسبت به مؤمنان، عذاب و مجازات گناهکاران را از جمله رسالت ملائکه بیان کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی یادآور شد: بشارت به مؤمنان، کتابت اعمال مؤمنان و حاملان عرش الهی از دیگر وظایف و رسالت‌های فرشتگان و ملائکه است.

 

وی با طرح این سؤال که که آیا فرشتگان و ملائکه جسم هستند یا مجرد؟ افزود: دو دیدگاه در این رابطه وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به سخنان برخی از مفسران و فلاسفه یادآور شد: ملائکه دارای جسم‌ لطیف نامرئی هستند.

 

وی با یادآوری به این که در قرآن آمده است "ملائکه صف می‌کشند" یا "ملائکه بال دارند" افزود: براین اساس، ملائکه دارای جسم هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی برای مجرد و غیر جسمانی بودن ملائکه و فرشتگان چند دلیل بیان کرده است.

 

وی با اشاره به سخنان علامه طباطبایی افزود: جسم زوال‌پذیر و فسادپذیر است و تغییر در او راه دارد و در جسم کمال تدریجی است.

 

امام جمعه خرم آباد در ادامه افزود: ملائکه کمال محض‌اند و در قرآن از فرشتگان به‌عنوان معصوم یاد شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که اگر ملائکه جسم نیستند چه ‌طور در این سوره می‌گوید ملائکه بال دارند و صف میکشند، عنوان داشت: علامه طباطبایی در این رابطه گفته است این آیه تمثل است.

 

وی با اشاره به سخنان علامه طباطبایی که بیان کرده است گاهی ما به شکل و صورت موجودی را نشان می‌دهیم گاهی هم قالب مثال است، گفت: براساس سخنان ایشان، این عمل برای تقریب ذهن است./9459/پ202/ب4

ارسال نظرات