۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۲۶۸۵۵۴
در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد؛

پاسداشت عارف مجاهد، شهید مصطفی چمران

خبرگزاری رسا ـ مراسم سالگشت شهید مصطفی چمران با حضور علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت و در فضایی بسیار معنوی در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
چمران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سالگشت شهید مصطفی چمران با حضور حجت الاسلام و‌المسلمین سید ابراهیم رییسی، دادستان کل کشور، مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران، اعضای شورای شهر تهران، جمع کثیری از مردم و مقامات کشوری و لشگری، شامگاه شنبه سی ام خرداد ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.



در بخش سخنرانان این مراسم، حجت الاسلام و‌المسلمین رییسی، گفت: شهید چمران وی مقصد را می‌شناخت و به‌درستی راهنمایی می‌کرد، ضمن این‌که وی زمان‌شناس بود و در مقطع حساس بهترین تصمیم را گرفت، به این دلیل ما شاهد هستیم افراد بسیاری دور او جمع شدند و از او پیروی می‌کردند.



در ادامه این مراسم مهدی چمران در سخنانی کوتاه، خاطر نشان کرد: شهید چمران دارای یک شخصیت چند بعدی بود، در عین حال که وی فرمانده‌ای شجاع و رزمنده‌ای بی‌نظیر بود، اما انسانی عارف و والا نیز بود، وی در همان اوایل انقلاب و اوایل جنگ توانست با تشکیل یک گروه، نیرو‌های بی تجربه را هدایت کند و جلوی حمله رژیم بعث بایستد.



وی افزود: شهید چمران شعار جنگ نمی‌داد و واقعا می‌جنگید، در همان زمان که در لبنان حضور داشت عده‌ای تنها با شعار‌های ضد صهیونیستی در فلسطین کار خود را به پیش می‌بردند، اما وی تنها در یک عملیات و با 45 نیرو توانست با یک طراحی فوق ‌العاده نظامی ضربه‌ای مهلک به اسراییل وارد کند و تعداد زیادی از تجهیزات نظامی اسراییل را از بین ببرد که بعد‌ها اسناد این عملیات منتشر شد.



رییس شورای شهر تهران ادامه داد: شهید چمران یک عارف وارسته بود، اما هرگز گوشه‌نشینی را بر‌نگزید و در مسیر علم و تعالی توانست در بهترین مراکز علمی آمریکا خود را به عنوان یک دانشمند فیزیک و ریاضی هسته‌ای معرفی کند.



مهدی چمران با اشاره به مقاومت اسلامی در لبنان، تاکید کرد: شهید چمران پایه‌گذار مقاومت اسلامی در لبنان بود و امروز آن‌چیزی که ما در لبنان به عنوان نهضت مقاومت شاهد هستیم حاصل تلاش‌ها و رهبری‌های این شهید بزرگوار در لبنان است.



وی در پایان شهید چمران را یک سیاست‌مدار بزرگ معرفی و خاطر‌نشان کرد: او سیاست‌مداری علی وار بود، شهید چمران بینش سیاسی وسیعی داشت و افزون بر این‌که یک مشاور بزرگ بود، حتی نگرش وسیع سیاسی نیز داشت و درباره وضعیت کشور‌های تحت سلطه کمونیسم پیش‌بینی‌هایی داشت که کاملا آن پیش‌بینی‌ها محقق شد.



در حاشیه این مراسم کلیپی از زندگی چمران پخش شد، همچنین گروه تئاتر متشکل از ابوالفضل همراه و اصغر نقی زاده بخشی از زندگی شهید چمران را بر روی صحنه آوردند، در بخش دیگر این مراسم نیز گروه یاران جان با اجرای موسیقی شعری را درباره شهید چمران ارائه داد و شاعر مذهبی، صابر خراسانی اشعاری را در حال و هوای ماه رمضان و فرهنگ شهادت به حضار تقدیم کرد.



در پایان این مراسم نیز از خانواده شهید چمران تقدیر و از نرم‌افزار چند رسانه‌ای شهید چمران نیز رو‌نمایی شد./856/پ202/ی

ارسال نظرات