۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۲۶۸۵۵۷
رییس ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی:

راهبرد اصلی ستاد اقامه نماز ترویج نماز از سنین کودکی است

خبرگزاری رسا ـ ضیائی در رابطه با راهبرد ستاد اقامه نماز در ترویج نماز، گفت: با توجه به این‌که اگر کسی در کودکی چیزی را باور کند، سخت از یاد و خاطره او خارج خواهد شد، بنابراین راهبرد اصلی ستاد اقامه نماز، ترویج نماز از سنین کودکی است.
ضيائي

اسدالله ضیائی، رییس ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که تمکن و توانائی اشخاص در یاری دین الهی متفاوت است، گفت: هر شخصی بنا بر تمکن خود مانند تمکن مالی، علمی، هنری و یا تمکن تبلیغی باید در راه ترویج و تبلیغ نماز تلاش کند.


وی با بیان این‌که اقامه نماز چهار رکن دارد، افزود: تمهید، ترویج، تعلیم و تعمیق ن
ماز چهار رکن اقامه نماز است؛ تمهید نماز نخستین رکن اقامه نماز است، بستر سازی و ایجاد زیرسازهای اقامه نماز مانند ساخت مسجد و فرش از مصادیق تمهید نماز است.


ضیائی در ادامه افزود: رکن و اساس دیگر اقامه نماز ترویج و تبلیغ است و در ادامه آن تعلیم نماز  و بیان احکام نماز به مردم است که این مهم بیشتر از عهده حوزویان و مبلغان حوزوی ساخته است؛ طلاب و روحانیون یاوران حقیقی نماز هستند.


وی افزود: تعمیق نماز که رکن آخر نماز است، این است که بر اساس عادت نماز نخوانند؛ تعمیق نماز یعنی عادت دادن مردم به اینکه به خواندن نماز عادت نکنند، بلکه نماز را از روی اراده و انگیزه و نیت اقامه کنند.


وی در رابطه با استراژی ستاد اقامه نماز در ترویج نماز، گفت: همان‌گونه که «العلم فی الصغره کالنقش فی الحجره» است و اگر کسی در کودکی چیزی را باور کند، سخت از یاد و خاطره او خارج خواهد شد، بر خلاف سنین بالا که شخص را بر باوری رساندن سخت و دشوار است، از این رو سعی بر این است که مسأله اقامه نماز را از کودکان شروع کنیم.


رییس ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی ابراز داشت: اما از آنجایی که کودک قبل از دبستان نمی‌تواند مخاطب ما قرار گیرد، چرا که نه ما زبان آنها را می فهمیم و نه آنها زبان ما را؛ بنابراین به آموزش مادران جهت آموختن نماز به کودکان خود روی آورده ایم.


وی تأکید کرد: بعد از مادران مربیان مهد های کودک و معلمان ابتدایی را واسطه قرار می دهیم تا در این امر ما را یاری دهند و در مسیر ترویج نماز گام بردارند.


ضیائی خاطرنشان کرد: بعد از دوره ابتدائی با خود دانش آموزان در قالب پیشگامان نماز، مروجان نماز و نشست های دانش آموزی صحبت می‌کنیم، بنابراین راهبرد اصلی ستاد اقامه نماز ترویج نماز از سنین کودکی است.


وی تصریح کرد: اما از حوزه های دیگر ترویج نماز غفلت نکرده‌ایم؛ بنا بر این در ساماندهی ادارات و بسترسازی اقامه نماز در بین راهی های مواصلاتی نیز فعال بوده ایم./854/ت302/ح

ارسال نظرات