۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۲۶۸۵۶۴
کوثری در نطق میان دستور:

دولت همه مسائل را به مذاکرات گره زده است/ توافق حقوق ملت را تأمین نکند مجلس اقدام قانونی خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دولت تمام مسائل را به مذاکرات هسته ای گره زده است، چرا دولت اینقدر به آمریکا خوشبین است، مگر امام خمینی(ره) نفرمودند که آمریکا شیطان بزرگ است و رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است.
محمد اسماعيل كوثري
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، اسماعیل کوثری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه(سی و یکم خردادماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، در سخنانی اظهار کرد: روز 31 خرداد، روز دلاورمردی های شهید چمران در جبهه های غرب و جنوب است که اگر چنین انسان هایی نبودند، معلوم نبود چه بر سر این کشور خواهد افتاد.
 
وی با بیان اینکه شهید چمران از تمام مسؤولیت های دنیوی خود گذشته بود تا به فریاد کودکان شهرهای جنوبی و غربی کشور برسد که دشمن تا دندان مسلح با بمب های خود خانه های آنها را ویران ساخته بود، تصریح کرد: شهید چمران از مسئولیت های خود گذشت تا امروز من و شما مسئولیت بگیریم، البته نه مانند برخی مسئولان بریده و دنیاطلب که راه امام را منحرف کرده و در زمین رژیم اشغالگر قدس بازی می کنند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آیا ما در زندگی مدیریتی مان، شهید چمران و شهدای غواص را الگوی خود قرار داده ایم، یا اینکه خواستیم از آن ها پلکانی بسازیم و بالا رویم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات آل سعود در یمن، افزود: متاسفانه ما شاهدیم در ماه خدا، مدعیان خادم حرمین جنایات بسیاری با بمباران های خود در کشور یمن انجام می دهند که متاسفانه تامین کننده اصلی این بمب ها مدعیان دروغین حقوق بشر یعنی غرب و آمریکای جنایتکار است و سازنمان ملل بی خاصیت نیز در این باره سکوت اختیار کرده و هیچ اقدامی انجام نمی دهد.
 
کوثری با بیان این که ننگ بر این مدعیان دروغین که بدنبال ایجاد یک نظم نوین جهانی نیز هستند، اظهار کرد: باید آزادی خواهان جهان بپاخیزند و در برابر این توطئه ها و دشمنی ها سکوت اختیار نکنند و به مقابله با این جنایت کاران بپردازند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام مذاکرات هسته ای ، اظهار کرد: متاسفانه دولت تمام مسائل را به مذاکرات هسته ای گره زده است، چرا دولت اینقدر به آمریکا خوشبین است، مگر امام خمینی(ره) نفرمودند که آمریکا شیطان بزرگ است و رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است. اما اگر می گویید زمان تغییر کرده با صراحت اعلام کنید تا مردم تکلیف شان را بدانند، در صورتی که راه همان راه امام عزیز است که مقام معظم رهبری ادامه دهنده آن می باشند.
 
کوثری افزود: پس در مذاکره هسته ای باید محکم و با صلابت مانند شهدای غواص که دست بسته تسلیم نشدند و سر خم نکردند باشید، ملت چنین می خواهد که تیم مذاکره کننده کشورمان مانند رزمندگان که در نوک پیکان با استکبار جهانی خصوصا انگلیس و آمریکا می جنگیدند این تیم هم این چنین عمل کند که در گیر بررسی و بحث دیپلماتیک می باشد، دیپلماسی تهاجمی را در پیش بگیرد.
 
وی اضافه کرد: البته سوال این جاست که چرا 1+5 به رژیم اشغالگر قدس که 250 کلاهک اتمی دارند چیزی نمی گوید، ولی ایران اسلامی که حتی قبول ندارد که یک هلاک اتمی داشته باشد این همه تحت فشار می گذارند و انتظار این است که تیم مذاکره کننده که مورد حمایت ملت است به هیچ وجه نباید بپذیرد که مکان های نظامی مورد بازدید قرار بگیرند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همچنین نباید با دانشمندان ما روبه روشوند، تحریم ها یکجا و همزمان با توافق باید لغو شوند و توسعه و تحقیقات هسته ای از فردای توافق ادامه پیدا کند در غیر این صورت مورد قبول ملت ایران نیست و حتما مجلس عکس العمل قانونی انجام می دهد، البته به دولت تذکر می دهم که در رابطه با بحث پرداخت معسرین رزمنده تدابیر ویژه اتخاذ کنند./858/پ201/ج
ارسال نظرات