۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۲۶۸۵۷۸
مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه خبر داد؛

انتخاب سه مسجد شهرستان صحنه در طرح مسجدمحوری

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه از برگزاری طرح مسجد محوری در این شهرستان خبر داد و گفت: سه مسجد منتخب این شهرستان، جهت الگوسازی برای سایر مساجد، معرفی شدند.
حجت الاسلام سيد سامعي

حجت الاسلام سید حسین سید سامعی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، از انتخاب سه مسجد منتخب در شهرستان صحنه خبر داد و عنوان داشت: در طرح مسجد محوری، مساجد منتخب در شهرستان انتخاب می‌شوند و جهت الگوسازی برای سایر مساجد معرفی شده و تحت حمایت قرار می‌گیرند.

 

وی با اشاره به 80 مسجد شهرستان، افزود: انتخاب مسجد محوری زمینه ای برای ایجاد رقابت سالم در جهت پیشرفت مساجد است، البته در حال حاضر اکثر مساجد شهرستان فعال بوده و تحت حمایت قرار دارند.

 

حجت الاسلام سیدسامعی با بیان مشخصه های یک مسجد نمونه، اظهار داشت: مساجد باید دارای هیأت مذهبی فعال و امکانات مناسب جهت حضور خواهران، امکان برگزاری کلاس‌های قرآنی و فرهنگی و همچنین امکان راه اندازی کتابخانه مناسب باشند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه ادامه داد: مساجد از جایگاه بسیار با اهمیتی برخوردارند و باید بسیار مورد توجه قرار گیرند، یک مسجد خوب باید دارای ظاهر خوب، مناسب و قابل قبول باشد.

 

وی نقش مساجد را در جذب جوانان و نوجوانان بسیار مهم دانست و افزود: با تشکیل کانون های مساجد، می توان حضور جوانان و نوجوانان را بسیار پر رنگ کرد و آن ها را جهت برپایی نماز جماعت در مساجد ترغیب کرد.

 

حجت الاسلام سیدسامعی در پایان حضور در مساجد را از عوامل تقرب به خداوند متعال خواند و خاطرنشان کرد: برنامه های مساجد باید سازنده باشد و افراد را در جهت ارتقای شخصیت معنوی و دینی سوق دهد و با انجام فعالیت های دینی، فرهنگ اسلام را در وجود افراد متجلی کند و امید است که با برنامه ریزی های دقیق تر بتوانیم در راستای تحقق اهداف آسمانی در مساجد قدم برداریم./857/ت302/ح

ارسال نظرات