۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۶۸۵۹۳
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

رسیدگی به وضعیت فقرا و نیازمندان باید به یک فرهنگ تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با تأکید بر توجه به شرایط فقرا و نیازمندان در ماه مبارک رمضان گفت: لازم است رسیدگی به وضعیت فقرا به یک فرهنگ تبدیل شده و تین فرهنگ در بین افراد توانمند تبیین شود.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: دین اسلام کامل و دارای ابعاد گوناگونی است.

 

وی اعمالی همچون حج و نماز را وسیله‌ای برای عبادت خداوند بیان کرد و افزود: دین اسلام در ابعاد گوناگون توجه به نیازمندان و فقرا را مورد خطاب قرار داده است.

 

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به برگزاری نماز جماعت و این که در انجام اعمال حج مسائل جمعی مطرح می شود، عنوان داشت: این مسائل برای ما پیام دارد.

 

وی با تأکید بر توجه به شرایط و اوضاع دیگر افراد جامعه در کنار انجام امورات فردی خاطرنشان کرد: رسیدگی به وضعیت فقرا و نیازمندان باید به یک فرهنگ تبدیل شود و این فرهنگ بین افرادی که توانایی دارند تبیین شود.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به این که اگر فردی یک روز را به صورت عمد روزه نگیرد، باید 60 مسکین را سیر کند، یادآور شد: در این جا نیز توجه به نیازمندان مطرح است.

 

وی نماز را وسیله ارتباط با خدا دانست و گفت: در کنار انجام اعمال واجب همچون نماز و روزه باید از حال فقرا و نیازمندان غافل نشویم.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این‌که ماه مبارک رمضان، ماه برکت است، افزود: یک ماه روزه‌داری و مبارزه عملی با هواهای نفسانی، تأثیر بسیار عمیقی در روح و روان و سلامت جسمانی انسان دارد.

 

حجت الاسلام مبلغی فلسفه واجب روزه گرفتن را به یاد فقرا بودن بیان کرد و عنوان داشت: در زمان روزه گرفتن افزون بر همه فضائل معنوی، باید به جنبه های اقتصادی آن نیز توجه کنیم.

 

وی روزه گرفتن را فرصتی برای یادآوری وضعیت فقرا و نیازمندان جامعه دانست و ادامه داد: رسیدگی به وضعیت فقرا و نیازمندان در این ماه پر از برکت باید مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به تأکید دین اسلام در جهت رسیدگی به وضعیت فقرا بیان داشت: رسیدگی به وضعیت فقرا و نیازمندان موجب خشنودی خداوند می شود./9459/ت302/ح

ارسال نظرات