۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۶۸۶۲۴

ساماندهی 80 جلسه تفسیر قرآن کریم در حاشیه شهر مشهد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال پیش بینی می شود که یک هزار و 500 جلسه تفسیر قرآن کریم با محوریت سوره محمد(ص) در مساجد خراسان رضوی تشکیل شود که در همین راستا80 جلسه تفسیر قرآن کریم در حاشیه شهر مشهد ساماندهی می شود.
قرآن کريم

حجت الاسلام حسینعلی رحمتی، مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباره برنامه های این نهاد در ایام ماه مبارک رمضان گفت: امسال پیش بینی می شود که یک هزار و 500 جلسه تفسیر قرآن کریم با محوریت سوره محمد(ص) در مساجد خراسان رضوی تشکیل شود.

وی در ادامه با بیان این که توجه به برنامه های قرآنی حاشیه شهر مشهد در ایام ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار دارد، بیان داشت: امسال 80 جلسه تفسیر قرآن کریم در مساجد حاشیه شهر مشهد ساماندهی می شوند.

حجت الاسلام رحمتی درادامه درباره برنامه های دهه نکوداشت و غبارروبی مساجد گفت: بیش از پنج هزار مسجد در خراسان رضوی همزمان با آغاز دهه نکوداشت مساجد، غبارروبی و عطر افشانی شدند و در همین راستا 22 ستاد اصلی با حضور ادارات مرتبط با مساجد در 22 شهرستان استان تشکیل شد.

مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: غبارروبی و عطرافشانی مساجد در روز جمعه 22 خرداد ساعت 9 صبح با حضور عموم مردم در مساجد سراسر استان برگزار شد.

حجت الاسلام رحمتی ادامه داد: در همین راستا ستادهای مردمی دهه نکوداشت مساجد هم به صورت مردمی در هر مسجد تشکیل شد که این ستادها شامل امام جماعت مسجد، هیئت امنا و پایگاه بسیج مساجد است.

وی ادامه داد: قرآن ها، کتاب ها و ادعیه هایی که دیگر استفاده نمی شوند جمع آوری شدند و تجلیل از مؤذنان و خدام مساجد از دیگر برنامه هایی است که به صورت مردمی در دهه تکریم در مساجد برگزار شد.

حجت الاسلام رحمتی تصریح کرد: طبق هماهنگی های انجام شده، فرش های مساجد با 50 درصد تخفیف شستشو شدند و نسبت به تعمیرات وسایل مورد نیاز در مساجد اعم از وسایل صوتی اقدامات لازم صورت گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اهتمام به تنظیف و شستشوی ظروف مساجد یک بسته بهداشتی تهیه  شد و در اختیار تعداد زیادی از مساجد قرار گرفت که مساجد حاشیه شهرمشهد در اولویت توزیع این بسته بهداشتی هستند.

مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در راستای هماهنگی برنامه های ایام دهه نکوداشت و تکریم مساجد منشوری تدوین شد که شامل دستوراتی در راستای توجه به برنامه های اجرایی و تنظیف مساجد در این ایام است.

فعال سازی1500 پایگاه تفسیر قرآن کریم/مساجد حاشیه شهر مشهد در اولویت هستند 

وی خاطرنشان کرد: در واقع این دهه خانه تکانی مساجد است چرا که مساجد خانه های خدا در روی زمین هستند و باید غبارروبی و عطرافشانی شوند و از طرفی این دهه فرصت مناسبی برای شناسایی کارکردهای مختلف مساجد و عطر افشانی و تکریم مساجد است که با حضور جوانان و نوجوانان و عموم مردم در مساجد سراسر استان برگزار شد.

وی ادامه داد: درحال حاضر40 مسجد محوری در استان خراسان رضوی وجود دارد که به عنوان الگو و نمونه در برنامه های فرهنگی به دیگر مساجد استان معرفی می شوند و این در واقع زمینه سازی برای شناسایی مساجد فعال در ایام تکریم مساجد و همچنین برگزاری برنامه های ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام رحمتی درباره دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان در مساجد از فعال سازی یک هزار و 500 پایگاه تفسیر قرآن کریم خبرداد و اظهار داشت: در ایام ماه مبارک رمضان  تفسیرسوره محمد(ص) با کتاب« ایمان عزت آفرین» در نمازخانه های ادارات و دستگاه های اجرایی و مساجد راه اندازی می شود./ 934/ت303/ب

ارسال نظرات