۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۶۸۶۴۷
امام جمعه فاروج:

ملت ایران خواهان تعامل عزتمند با دنیا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با اشاره به مذاکرات هسته ای، گفت: برخلاف برخی اظهارنظرها مبنی بر این که ایران تعامل با دنیا را به معنای ذلت می داند، باید گفت ملت ایران از همان ابتدا خواهان تعامل با دنیا بوده و هست، اما تعاملی که در آن عزت ایران اسلامی نیز حفظ شود.
حجت الاسلام قليزاده- امام جمعه فاروج

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به روزهای پایانی مهلت دست یابی به توافق هسته ای بین ایران و کشورهای غربی، اظهار کرد: مذاکرات هسته ‏اى بین نظام جمهورى اسلامى ایران با کشورهاى استکبارى عضو گروه 1+5 که از مدت‏هاى طولانى، تقربیاً 12سال به این طرف در حال برگزاری است، اکنون به نظر می رسد که به مرحله پایانى خود رسیده و به زودی سرنوشت آن مشخص می شود.

 

وی ادامه داد: در روند فعلی مذاکرات، پس از حدود دو سال مذاکره و دو بار تمدید آن در این دولت، اکنون در شرایطى قرار داریم که به دهم تیر و موعد دسترسی به توافق جامع هسته ای نزدیک مى ‏شویم و همه مردم ایران امید دارند این مذاکرات با حفظ دستاوردها و عزت، به نفع ایران اسلامی خاتمه یابد.

 

حجت الاسلام قلیزاده اظهار امیدواری کرد که تیم مذاکره‏ کننده و فرزندان این مملکت با استعانت از ذات مقدس بارى تعالى، استمداد از حضرات معصومین(ع) و تأسى به راه و روش شهداى‏ گرانقدری که براى اعتلاى دین مبین اسلام تمام هستى خود را نثار کردند و این روزها عطر دل انگیز 270 تن از این عزیزان فضاى کشور را بار دیگر عاشورایى و معنوى کرده است، از دستاوردهاى انقلاب و اهداف شهدا که همانا عزت، اقتدار، استقلال و امنیت کشور است، به‏ خوبى دفاع کنند.

 

وی اضافه کرد: البته مذاکره و قبول توافق عزتمندانه به معنای تنها گزینه ایران اسلامی نیست چرا که بر اساس آمار سازمان های بین المللی، کشور ما در این سال ها از نظر پیشرفت اقتصادی در رده هجدهم جهان و از نظر نظامی در منطقه اول و در دنیا در ردیف10 دهم قرار دارد که پیام این رده ها برای جهان و به ویژه آمریکا این است که نه تنها تحریم ها بی اثر بوده بلکه سبب توانمندی بیشتر ملت ایران نیز شده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج با بیان این که با وجود این ملت ایران همواره به دنبال تعامل سازنده با دنیا بوده و خواهد بود، تصریح کرد: بعضی ها اظهار نظر کرده اند که در ایران شماری از افراد و نیروها تعامل با دنیا را ذلت می دانند، در حالی که این گونه نظرات از اساس غلط بوده و هست.

 

به گفته حجت الاسلام قلیزاده ملت ایران از همان ابتدای انقلاب خواهان تعامل با دنیا بود، اما نه به قیمت پذیرش ذلتی که مستکبران بر ملت ما تحمیل کنند.

 

وی اضافه کرد: همان افرادی که این اظهارات ناصواب را علیه ملت و نظام ایران می زنند حرفشان این است که همه ارزش ها فراموش شود و به هر قیمتی شده باید با دنیا تعامل بکنیم که البته دنیا به زعم غلط آنها یعنی آمریکا و چند کشور اروپایی.

 

حجت الاسلام قلیزاده ادامه داد: این نحوه تعامل یعنی پشت پا زدن به همه ایثارها، فداکاری ها و ارزش ها، به همین دلیل نیز می بایست به طرفداران این تفکر توصیه کرد که از حضور با شکوه ملت ایران در تشییع پیکرهای پاک شهدا درس بگیرند.

 

وی تصریح کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند: متأسّفانه کسانى هستند که براى نفى استقلال کشور تئورى‏سازى می‏کنند، استقلال را گاهى به انزوا معنا می‏کنند، گاهى به این عنوان که امروز استقلال کشورها یک ارزش به‏حساب نمى‏آید، قلم‏زنى می‏کنند و حرف می‏زنند و این حرفها هم در بین جامعه پخش می‏شود و کسانى این‏جورى حرکت می‏کنند که این یک غلط بزرگ و یک خطاى بسیار مهم و خطرناک است./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات