۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۶۸۶۸۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

تفکرات افراطی و داعشی ریشه در غرب دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عظیمی با تأکید بر این‌که اسلام با هرگونه افراطی‌گری و خشونت مخالف است، گفت: تفکرات افراطی و داعشی ریشه در غرب دارد.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در جمع مداحان و شاعران مذهبی پیشکسوت شهرستان تبریز با بیان این‌که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای ترویج معارف الهی و آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت است، اظهار داشت: این ماه فرصتی مغتنم برای درک فضائل دین‌داری و تقرب به درگاه الهی است.


وی با تأکید بر رسالت خطیر مداحان و شعرای رثایی خاطرنشان کرد: مداحان باید در این ماه مبارک به قرائت قرآن و ادعیه همت گمارده و به صرف مداحی مشغول نباشند چراکه دعاها همان راه و رسم زندگی هستند و باید بهره کافی را از آنها ببریم و اگر ماه رمضان وجهه دارد به دلیل نزول قرآن، لیالی قدر و شب شهادت مولی الموحدین است.


حجت الاسلام عظیمی با اشاره به این‌که برپایی جلسات سخنرانی، وعظ و ارائه تفسیر قرآن بایستی در هیأت‌های مذهبی مورد توجه قرار گیرد، افزود: متأسفانه در برخی مجالس عزاداری، سخنرانی روحانیان مورد غفلت واقع شده است، جلسات این ماه فرصتی مغتنم برای آشنایی هر چه بیشتر با معارف قرآنی است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مرزبندی میان حق و باطل، دوست و دشمن تنها قرآن و اهل بیت(ع) است، گفت: هر آنچه که اهل بیت(ع) به آن رضایت دارند حق و غیر آن باطل است، اگر شاهد قرائت‌های غلط از دین از سوی گروهک‌های ترویستی، تکفیری و سلفی هستیم، نشأت گرفته از عدم آگاهی مسلمانان از حقیقت قرآن است.


وی با اشاره به این‌که داعش با نام اسلام به فکر انحراف دین مقدس اسلام است و همه این جریان ها منشأ غربی دارند، خاطرنشان کرد: همان گونه که تشیع لندنی نیز تفکری جدا از چنین جریان هایی نیست و تمام آنها می‌خواهند با نام اسلام به اسلام ضربه بزنند.


حجت الاسلام حسینی گفت: مداحان و شعرای مذهبی باید در مضامین گفته‌های خود دقت لازم را داشته باشند، تا مبادا چنین گروه‌هی افراطی از این سخنان علیه تشیع سوء استفاده نکنند، چراکه اسلام با هرگونه افراطی‌گری و خشونت مخالف است، در حقیقت تفکرات افراطی و داعشی ریشه در غرب دارد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم وحدت میان اقشار مختلف مردم در سال همدلی و همزبانی میان دولت و ملت اظهار داشت: باید فاصله بین قشرهای مختلف را کنار گذاشته و با نصب العین قرار دادن فرمایشات رهبری در راه اعتلای قرآن و اسلام ناب محمدی(ص) گام برداریم.


وی با بیان این‌که همدلی و همزبانی میان مردم و مسؤولان باید در میدان عمل تجلی یابد، تصریح کرد: وحدت نیاز امروز جامعه اسلامی است تا که بتوانیم در برابر توطئه ها و نیرنگ های ایادی استکبار و دشمنان قسم خورده ایران اسلامی مقابله کنیم./853/پ202/ب4

ارسال نظرات