۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۶۸۷۱۹

حفظ دستاوردهای فناوری هسته‌ای با رأی نمایندگان مجلس ممکن شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای کشور توسط مجلس گفت: بارأی نمایندگان مجلس حفظ دستاوردهای فناوری هسته‌ای ممکن شد.
حجت السلام عبادي نماينده مردم بيرجند

حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با اشاره به طرح اخیر مجلس در راستای حفظ دستاوردهای هسته‌ای ایران گفت: هدف از بیان این طرح تقویت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای است.

 

وی با اشاره به تصویب لایحه الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای کشور توسط مجلس افزود: با رأی نمایندگان مجلس حفظ دستاوردهای فناوری هسته‌ای ممکن شد.

 

وی افزود: طرح حفظ دستاوردهای هسته‌ای ایران در راستای کنترل زیاده‌خواهی استکبار و آمریکایی‌ها به‌طور خاص توسط مجلس تصویب‌شده است.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در تاریخ معاصر تجربه نشان داده آمریکایی‌ها به‌محض این که در طرف مقابل خود ضعفی مشاهده کنند هر روز ادعای جدیدی مطرح می‌کنند و محدودیتی برای کشورهای طرف مقابل خود قائل نیستد، اظهار کرد: تیم مذاکره‌کننده ایران نباید حالت تدافعی داشته باشد بلکه باید در برابر استکبار حالت تهاجمی به خود بگیرد تا بتواند از حقوق خود دفاع کند.

 

حجت‌الاسلام عبادی اظهار کرد: آمریکایی‌ها در مذاکرات ده تقاضای زیاده‌خواهان و ورای قانون جهانی از ایران دارند که برخی از رسانه‌ها از روی نادانی به‌محض این که آمریکا از یکی از این زیاده‌خواهی‌های خود کنار می‌کشد، آن را باذوق و شوق تیتر اول رسانه خود می‌کنند.

 

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها همیشه به مرگ می‌گیرند تا به تب راضی شویم و این روش شناخته‌شده از سوی آمریکا است و به قول خود می‌خواهند با سیاست هویج و چماق مبادلات قدرت و انرژی را در منطقه به نفع خود تغییر دهند.

 

نماینده مردم بیرجند در مجلس اظهار کرد: ملت ایران در برابر حقوق هسته‌ای باید شرط و شروط خود را داشته باشد و اگر از خود قوت نشان دهد به‌یقین طرف مقابل از زیاده‌خواهی خود عقب‌نشینی می‌کند و مذاکرات زودتر به نتیجه می‌رسد.

 

حجت‌الاسلام عبادی با بیان این‌که این طرح در راستای مخالفت با دولت نبوده بلکه در راستای حمایت از دولت است، افزود: متأسفانه عده‌ای غرب مسلک می‌خواهند این کار مجلس را مخالفت با دولت و اختلاف قوا جلوه دهند درحالی‌که این‌گونه نیست.

 

وی ادامه داد: این طرح به معنای این است که تمام نظام جمهوری اسلامی ایران پشت سر تیم مذاکره‌کننده هستند و هدف تقویت این تیم است.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شاید عده‌ای مسائل را سطحی می‌بینند و تصور دارند اگر در مقابل آمریکا گردن‌کج کنیم مذاکرات هسته‌ای زودتر به نتیجه می‌رسد اما باید به خاطر داشت که حرکت در قالب چارچوب رهنمودهای رهبری تیم مذاکره‌کننده را سریع‌تر به هدف خود می‌رساند.

 

حجت‌الاسلام عبادی گفت: در جلسه غیرعلنی نمایندگان مجلس با رییس تیم مذاکره‌کننده ایران از ایشان خواسته شد تا در مذاکرات هرچه پیش می‌روند و هر پرانتزی را که پر می‌کنند با مجلس درمیان بگذراند و مردم را نیز در جریان مذاکرات قرار دهند.

 

وی در جریان بودن مردم از مذاکرات را سبب آرامش خاطر آن‌ها دانست و افزود: تیم مذاکره‌کننده باید مردم و مجلس را امین خود بداند.

 

این نماینده مجلس یادآور شد: بنا بر نظر شورای نگهبان توافقات هسته‌ای باید به تأیید مجلس شورای اسلامی نیز برسد و هرگونه توافقی در NPT و پروتکل الحاقی باید با مجلس درمیان گذاشته شود./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات