۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۲۶۸۷۶۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

دعا کلید گنج اسرار معرفت الهی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: دعاهایی که از ائمه معصومین(ع) به مارسیده اند، کلید گنج اسرار معرفت هستند و ما را به گنج واقعی می رسانند.
دعا

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در جمع روزه داران مرکز استان گفت: توبه یکی از گنج های الهی است که نصیب برخی از انسان ها می شود.

 

وی افزود: برخی از افراد، همه عممر خود را در غفلت کامل به سر می برند، اما برخی دیگر، پس از مدتی تنبیه شده و به یاری پروردگار، توفیق توبه نصیبشان می شود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: منجات التائبین امام سجاد (ع) برای کسی که بخواهد درب گنج توبه را باز کند و نحوه سخن گفتن با ذات اقدس الهی را بیاموزد، مثل یک کلید است.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که دعاها مخزن اسرار الهی هستند بر بهره گیری از آنها در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: به واسطه دعا، دل های خود را نرم و تسلیم ذات اقدس الهی کنیم.

 

وی با اشاره به مناجات الشاکرین امام سجاد(ع) از مجموعه مناجات خمس عشر آن حضرت اظهار داشت: حقیقت شکر، ریشه در معرفت دارد و تا زمانی که معرفت نباشد، انسان شکرگزار نعمت های الهی نمی شود.

 

امام جمعه گرگان افزود: معرفت نسبت به اینکه نعمت از سوی صاحب نعمت به ما می رسد، وقتی این معرفت در دل انسان به وجود آید، یک نوع حس احترام و سپاسگذاری نسبت به صاحب نعمت در انسان پدیدار می شود که باید در زبان و میدان عمل، خود را نشان دهد.

 

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: یکی از نعمت هایی که باید شکر آن را بجا آوریم، ماه مبارک رمضان است و از پروردگار بخواهیم که توفیق روزه های خوب را در این ماه به ما بدهد./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات