۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۲۶۸۷۹۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ماه رمضان فرصتی برای بازگشت دوباره به زندگی الهی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، دعا را اکسیر اعظم معرفی کرد و با بیان این که استغفار افضل دعاها است، گفت: انسان باید در هر لحظه از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت کند.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع روزه داران این شهرستان، دعا را اکسیر اعظم معرفی کرد و با بیان این که استغفار افضل دعاها است، گفت: انسان باید در هر لحظه از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت کند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، ماه رمضان را بهار دعا دانست و با بیان این که در این ماه پربرکت افراد ناامید، گرفتار و بی شکیب از برکت دعا و رحمت واسعه الهی امیدوار و با نشاظ خواهند شد، افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی برای بازگشت دوباره به زندگی الهی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین معلمی با بیان این که لحظه های معنوی ماه مبارک رمضان انسان را سرشار از معنویت و نشاط خواهد کرد، بیان داشت: دعا و استغفار سلاح مؤمن برای مقابله با مشکلات و گرفتاری ها است.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که دعا و استغفار روح انسان را در برابر مشکلات و معصیت ها بیمه خواهد کرد، گفت: انسان با استغفار مانع از ورود افکار شیطانی در وجود خود خواهد شد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، دعای ابوحمزه ثمالی را یکی از ادعیه‌های معروف در ماه مبارک رمضان دانست و افزود: سرتاسر دعاى ابو حمزه، برنامه اخلاق حقیقی و درس تسلیم، قناعت، توکل و حب به خدا  و انبیای الهی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین معلمی با بیان این که مفاهیم عمیق موجود در این دعا بهترین سلاح برای مقابله با دشمنان اسلام است، خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) و مجاهدان اسلام همواره به این ویژگی ها مسلح بودند.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که دعا و استغفار به درگاه خداوند نیاز همیشگی ما است، تصریح کرد: باید برای جلوگیری از آلودگی ها خود را در پناه خداوند نگه داریم تا مصون بمانیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دل انسان ها در اثر برخی تعلق ها و مظاهر دنیوی زنگ خواهد زد، بیان داشت: استغفار بهترین وسیله برای جلا دادن دل است.

 

حجت الاسلام و المسلمین معلمی با بیان این که اگر انسان هر لحظه زبان به استغفار بگشاید نشان از یاد خدا بودن دارد، گفت: استغفار به درگاه ذات اقدس الهی نشان از یادآوری پرورگار قادر است.

 

وی با تأکید براین که باید در شرایط عادی بیشتر به یاد خدا باشیم، ادامه داد: اگر انسان زمانی که در رفاه و آسایش کامل به سر می‌برد از خداوند طلب مغفرت کند، خداوند در زمان مشکلات و گرفتاری‌ها هیچ گاه او را رها نخواهد کرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات