۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۲۶۸۸۰۳
آیت الله طبرسی:

ماه رمضان فرصتی برای زدودن رذایل اخلاقی در انسان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر این که ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای بهره گیری از احکام اسلامی است، گفت: باید در تلاش باشیم تا در این فرصت های خوب در راستای بندگی خداوند منان و ارتقای معنویت و معرفت گام برداریم.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امام سجاد(ع) ساری برگزار شد، گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای دعا و نیایش و شب زنده‌داری است که عشق ملکوتی و انس با محبوب جاودانه را پدید می‌آورد و شهد مناجات و نیایش را در کام انسان می‌ریزد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که در ماه مبارک رمضان درهای بهشت به روی بندگان باز شده است، گفت: این ماه، یک فیض الهی و روزه یک تکلیف الهی است که باید در راستای آن به نحو ارزنده ای گام برداریم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که در ماه مبارک رمضان درهای بهشت به روی بندگان باز شده است، گفت: ماه رمضان، ماه آگاهی بیشتر از حقایق هستی است و این هدف در سایه تلاوت قرآن و تدبر در آن به دست می‌آید.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کتاب ارزنده نهج البلاغه که دربردارنده خطبه ها و نکاتی ارزنده از امام علی(ع)، بیان داشت: نهج البلاغه یک دایره المعارف عظیم اسلامی است که احکام، توحید، نبوت، معاد و امامت را در خود دارد.

 

وی با بیان این که تهذیب نفس و خوسازی در بردانده اخلاق است که در نهج البلاغه وجود دارد، تصریح کرد: در این کتاب نورانی به اصول و فروع دین و اخلاق پرداخته شده که کتابی ارزنده برای همگان است.

 

امام جمعه ساری با تاکید بر این که نهج البلاغه به عنوان گنجینه ای ارزنده و والا در اختیار ما شیعیان قرار دارد که باید به درستی از آنان استفاده کنیم، گفت: مرحوم دشتی بر روی این کتاب گرانقدر بسیار کار کرده و ماهرانه و متبحرانه در این عرصه وارد شد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر این که ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای بهره گیری از احکام اسلامی است، خاطرنشان کرد: باید در تلاش باشیم تا در این فرصت های خوب در راستای بندگی خداوند منان و ارتقای معنویت و معرفت و همچنین دوری از رذایل اخلاقی گام برداریم.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که باید راه و شیوه خود را از نهج البلاغه بگیریم و معارف آن را در زندگی خود اجرایی کنیم که بسیار اثرگذار است، ادامه داد: اگر منطق قرآن کریم و نهج البلاغه را در زندگی خود اجرایی کنیم دنیا گلستان شده و باید بدانیم که این کتاب ها هیچ گاه کهنه نمی شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات