۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۲۶۸۸۰۶
حجت الاسلام ابوترابی تأکید کرد؛

ضرورت بودجه بندی صحیح برای فعالیت‌های قرآنی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ابوترابی با تاکید بر بودجه بندی صحیح منابع برای فعالیت های قرآنی، گفت: اگر درست گام برداریم و این روش مبتنی بر دانش و بالاترین سطح کارآیی باشد، ما را به هدف نزدیک می کند.
حجت الاسلام محمدحسن ابو ترابي فرد، نائب رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی، در نخستین همایش معرفی دستگاه ‏ها و استان ‏های برتر قرآنی که به همت شورای توسعه فرهنگ قرآنی، شامگاه 31 خرداد ماه در پژوهشکده فرهنگ هنر و معماری جهاد دانشگاهی، برگزار شد، با اشاره به ویزگی های ماه پر برکت رمضان، گفت: ماه رمضان ماه نزول قرآن با هدف تربیت انسان است.

 

وی اظهار داشت: ماه رمضان ماه صدور فرمان الهی یعنی روزه است و انجام این فریضه الهی انسان ساز است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، ماه رمضان را ماه تلاقی انسان و قرآن کریم دانست و عنوان کرد: خداوند کریم قرآن را در این ماه نازل کرد و این ماه را به عنوان تربیت انسان و مهمانی او برگزید.

 

حجت الاسلام ابوترابی تاکید کرد: مهم ترین دستور و فرمان الهی این ماه روزه است و بین این دو یعنی قرآن و روزه رابطه معنا داری وجود دارد.

 

وی با بیان این که نماز به عنوان واجبی است که نباید مورد غفلت واقع شود، گفت: روزه دارای جایگاه ممتازی است و از مصدایق روزه صبر است و امیدوارم در پرتو انس با قرآن و آراسته شدن با آن در این ماه از سایه برکات انسان ساز روزه برخوردار شویم.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان این که هزینه اداری کشور باید به حداقل برسد، اظهار داشت: برای برون رفت از تنگنای اقتصادی و فرهنگی و مفاسد مدیریتی باید هزینه های اداری به حداقل برسد.

 

حجت الاسلام ابوترابی در رابطه با فعالیت فرهنگی و نقش فرهنگ در ارتقای مدیریت و سلامت جامعه گفت: آموزه های قرآن در ارتقای فرهنگ و کارآمدی سلامت فکری و اخلاقی و مدیریتی انسان لازم است.

 

وی خاطرنشان کرد: باید هزینه ها را به دستگاه و نهادهای تخصیص داد که از توانایی و بهره وری درست برای هزینه منابع برخوردار هستند.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از این که هر که پرچم فرهنگی و تابلوی قرآن را در دست دارد شایسته دریافت منابع نیست، اظهار داشت: متاسفانه این جریان در فضای کشور وجود دارد، از این رو باید هر که توانایی ارائه کار مفید برای دستیابی به اهداف دارد به میزان توانایی منابع در اختیار داشته باشد.

 

حجت الاسلام ابوترابی عنوان کرد: این قدم برای رسیدن به هدف هموار است، اگر این کار به درستی انجام شود و برای استفاده بهینه از منابع در راستای اهداف برنامه داشته باشیم، می توانیم به سمت هدف بلند برویم و این نظام بودجه ریزی عملیاتی است.

 

وی با تاکید بر بودجه بندی صحیح منابع فعالیت های قرآنی، گفت: اگر درست گام برداریم و این روش مبتنی بر دانش و بالاترین سطح کارآیی باشد، ما را به هدف نزدیک می کند.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، در پایان صحبت های خود خاطر نشان کرد: مدیران کشور عزم و اراده برای توسعه فرهنگ قرآن داشته باشند و از تخصیص منابع مورد نیاز برای تحقق اهداف دریغ نکنند، به این ترتیب ما به سوی آینده روشنی گام بر می داریم./818/پ202/ب4

ارسال نظرات