۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۲۶۸۸۴۴
امام جمعه موقت تهران:

تقوا بهترین ذخیره و توشه برای آخرت انسان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این که تقوا توشه همه انسان‏ها است، گفت: بهشت و جهنمی بودن هر انسان در این دنیا مشخص می‏شود، چراکه اعمال هر شخص تعیین کننده آخرت وی است.
آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در چهارمین برنامه شبانگاهی صدا و سیمای کرمان گفت: عمر انسان محدود بوده و از آینده خود خبر ندارد.

 

وی در ادامه با اشاره به محدود بودن عمر دنیایی انسان اظهار داشت: هر چند انسان ازلی نباشد؛ اما همه انسان‏ها دارای آخرت ابدی هستند و نیز عمر او در آخرت جاودانه است.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که آخرت انسان دو گونه است، افزود: آن شخصی که روحش از گناه و معصیت پاک باشد، بهشت جاودانه در انتظارش است و آن کسی که روح وی آلوده به گناه شده جهنم ابدی در انتظارش است.

 

این استاد حوزه با اشاره به طولانی بودن سفر آخرت ابراز داشت: هر سفری نیازمند مقدمات و وسایلی است و سفر آخرت نیز نیازمند توشه است که باید آن را فراهم کنیم.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که عمر انسان در دنیا برای تهیه توشه است، خاطرنشان کرد: این سفر طولانی نیازمند به توشه فراوانی دارد تا  انسان بتواند به آخرت خوب و نیکویی دست یابد.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به این که تقوا توشه همه انسان‏ها است، اظهار داشت: بهشت و جهنمی بودن هر انسان در این دنیا مشخص می‏شود، چراکه اعمال هر شخص تعیین کننده آخرت وی است.

 

خطیب جمعه تهران با بیان این که آن بهشتی را که با اعمال خود ایجاد کرده‏ایم را به سوی ما می‏آورد، ابراز داشت: مومن با داشتن سبک زندگی اسلامی آخرت را چنین ایجاد می‏کند.

 

وی در پایان با اشاره به این که سبک زندگی همان تقوا و قرآن محوری بودن انسان است، گفت: شخص متقی جامعه گریز نیست و با مردم زندگی کرده و دنبال منافع آن‏ها است./972/پ202/ب

ارسال نظرات