۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۲۶۸۸۴۵
به همت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند؛

بیست و هشتمین همایش جشن گلریزان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت ماه مبارک رمضان و هم‌چون سال‌های گذشته، مراسم جشن گلریزان برای آزادی زندانیان غیر عمد با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد.
جشن گلريزان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیست و هشتمین همایش جشن گلریزان، با حضور پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)، دکتر جهانگیری، رییس سازمان زندان‌های کشور، چهره‌های سرشناس سیاسی و اجرایی، جمعی از هنرمندان و تعداد زیادی از خیران سراسر کشور، شامگاه یک‌شنبه 31 خرداد‌ماه در تالار آبگینه شرکت آبفای استان تهران برگزار شد.



در ابتدای این مراسم میر محمد صادقی، رییس هیأت مدیره ستاد دیه کشور، گفت: ستاد دیه تلاش می‌کند تا به زندانیان جرایم غیر عمد کمک کند، این ستاد مردمی یک نهاد مبارک است که از حدود 30 سال قبل پایه‌گذاری شده و تا امروز موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده است.



وی افزود: آزاد کردن یک زندانی آبرو‌مند بسیار لذت‌بخش است، اما گاهی سال‌ها طول می‌کشد تا یک فرد که مرتکب جرم غیر عمد شده است از زندان آزاد شود، زیرا باید شرایط آزادی وی از طریق کمک‌های مردمی فراهم شود.



رییس هیأت مدیره ستاد دیه کشور با اشاره به برکت ماه مبارک رمضان، گفت: بهترین زمان برای کمک به نیازمندان همین ماه مبارک رمضان است، در همین ماه مبارک رمضان و در جریان کمک به زندانیان آبرومند ستاد دیه کارهایی را از سوی مردم انجام داده است که حتی دولت نیز نتوانسته بود آن‌ها را انجام دهد، زیرا این ستاد متعلق به مردم است و همیشه خیران کار کمک به زندانیان را به پیش برده‌اند.



در ادامه این مراسم اسد‌الله جولایی، رییس ستاد دیه کل کشور با تشکر از مقام معظم رهبری، گفت: امسال نیز همانند سال‌های قبل، رهبری معظم با کمک به ستاد دیه موجب برکت این ستاد شدند، کمک 150 میلیون تومانی رهبری معظم به این ستاد موجب دلگرمی اعضای ستاد و نشان دهنده توجه ایشان به امر آزادی زندانیان نیازمند است.



وی افزود: افزون بر رهبری معظم، آیت الله جوادی آملی و رییس قوه قضاییه نیز با کمک 50 میلیون تومانی به این ستاد و کمک‌های تشکیلاتی خود به امور ستاد دیه، ما را در راه آزادی زندانیان نیازمند یاری رساندند.



جولایی با بیان این مطلب که رییس و اعضای مجلس شورای اسلامی نیز این ستاد را کمک کرده‌اند، خاطر‌نشان کرد: از سال 84 تا کنون کمک‌های فراوانی از سوی مجلس شورای اسلامی به ستاد دیه کل کشور شده است، ضمن این‌که این کمک‌ها فقط به موضوعات مالی معطوف نشده و نمایندگان محترم با تصویب قوانین حمایتی بسیار خوبی، توانستند گام بسیار بلندی را در راستای کمک به زندانیان آبرو‌مند بردارند.



رییس ستاد دیه کل کشور با اشاره به نقص قانون در گذشته، گفت: زمانی که بیمه شخص ثالث اجباری نبود، حدود 5000 هزار زندانی غیر عمد در زندان بودند، اما بعد از تصویب این قانون، این رقم بسیار پایین آمد و امروز ما تنها 1000 زندانی برای این جرم غیر عمد در زندان داریم.



وی با اشاره به بودجه 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای این ستاد، گفت: اعضای این ستاد با حداقل هزنیه و تعداد کمی نیرو کار می‌کنند، و با همین تلاش‌ها توانسته اند تا کنون موجبات آزادی 90 هزار زندانی را فراهم کنند.



جولایی با تقدیر از کمک خیران، تاکید کرد: سال گذشته 124 هزار و 472 نفر به ستاد دیه مراجعه و کمک مالی کرده‌اند، از مجموع این مراجعات و 184 جشن گلریزان انجام شده، مبلغی بالغ بر 350 میلیارد تومان به ایت ستاد واریز شد.



رییس ستاد دیه کشور با تشکر تاز طلبکاران در جرایم غیر عمد، خاطر‌نشان کرد: خیران اصلی در قضیه آزادی زندانیان نیازمند، طلبکارانی هستند که عمده طلب و یا بخشی از خسارت وارد شده به خودشان را می‌بخشند و موجبات آزادی زندانیان را فراهم می‌آورند.



وی در پایان با توصیه مجدانه به مردم در خصوص قوانین رانندگی، تصریح کرد: باید مردم در خصوص قوانین راهنمایی و رانندگی، رعایت مهریه‌های معقول و انجام معاملات با چک دقت بسیاری کنند تا خدای ناکرده به  دلیل بروز برخی اتفاقات راهی زندان نشوند.



گفتنی است، در حاشیه این مراسم، هنرمندانی همچون استاد صابر خراسانی و گروه تواشیح محراب، به اجرای برنامه‌های هنری پرداختند./856/پ202/ب4

ارسال نظرات