۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۲۶۸۸۴۷
کارشناس مسائل سیاسی:

تیم مذاکره کننده مراقب کارشکنی‌های آمریکایی‌ها باشند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی، گفت: در مورد متن توافق تیم مذاکره کننده و مجلس باید متوجه کارشکنی‌های آمریکایی‌ها باشند، طراحی تیم مذاکره‌کننده ما هدفش رسیدن به توافق است و مواردی را که ممکن است طرف مقابل قبول نکند را مطرح نمی‌کند.
فؤاد ايزدي کارشناس مسائل آمريکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فواد ایزدی کارشناس مسائل سیاسی، در همایش «استکبار جهانی، مذاکرات هسته‌ای، تسلیم یا مقاومت» که به مناسبت سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به مساله مذاکرات، گفت: در مذاکرات با عدم توازن مواجه هستیم زیرا تیم مذاکره کننده کشور ما دنبال تعامل بود در حالی که تیم مذاکره‌کننده آمریکا دنبال تعامل نیست بلکه دنبال فروپاشی جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی افزود: تیم ما باید برنامه هسته‌ای را در مذاکرات نگه داشته و تحریم‌ها را لغو کند اما متأسفانه مشاهده می‌شود نه تنها تیم ما به اهداف مورد نظر دست نیافته بلکه طرف مقابل دارد به هدف‌های مورد نظر خود می‌رسد.

 

این کارشناس مسائل سیاسی، در ادامه بیان داشت: در مورد متن توافق هم تیم مذاکره کننده هم مجلس باید متوجه کارشکنی‌های آمریکایی‌ها باشند، طراحی تیم مذاکره‌کننده ما هدفش رسیدن به توافق است و مواردی را که ممکن است طرف مقابل قبول نکند را مطرح نمی‌کند.

 

ایزدی در پایان خاطرنشان کرد: امروز در مذاکرات برخی خطوطی را که مقام معظم رهبری مطرح کردند لغو شده است امید که در این روزهای باقی مانده به این خطوط قرمز توجه شود اگر بحث تعلیق باشد، معلوم نیست که در انتهای کار چیزی دست ما را بگیرد.

 

دکتر چمران رییس شورای شهر تهران، به عنوان یکی دیگر از سخنرانان در ادامه با بیان خاطرات برادر شهید خود گفت: در زمان جنگ وقتی آمریکا نیازمندی‌های نظام ما را تحریم کرد شهید چمران خدا را شکر کرد زیرا ایشان به دوستان در صنایع نظام گفته بودند که خود سلاح تولید کنیم اما این امر با وجود تحریم‌ها جدی گرفته شد.

 

وی افزود: از آن زمان مرکز تحقیقات علمی و نظامی در وزارت دفاع تاسیس شده و مرحوم خوانساری را از دانشگاه به آنجا آورند.

 

رییس شورای شهر تهران، در ادامه عنوان کرد: شهید چمران با وجود تحصلات هسته‌ای در فیزیک و پلاسما در آمریکا رفاه و همه امکانات آنجا را رها کرده و با کمترین امکانات در سخت‎‌ترین شرایط و بدترین حالات که ارتش انسجام نداشته، سپاه و بسیج شکل نگرفته آمده وارد جنگ با دشمن شد.

 

جمران، بیان داشت: شهید چمران در یک چنین شرایطی با وجود کمبود نیرو، سلاح و مهمات که ما حتی  نان برای رزمندگان را  از تهران به اهواز می‌بردیم دست به کار شدند و با وجود این در سال های جنگ طراحی کارخانجات حدید را کرد که الان در این کارخانه‌ها تولیداتی داریم، همچنین در 6 ماهه اول جنگ اولین زیردریایی چریکی را ساخیتم که هم اکنون در باغ موزه دفاع مقدس وجود دارد./807/پ202/ش

ارسال نظرات