۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۶۸۹۰۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:

دستگاه قضا پناهگاه مظلومان و صاحبان حق باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که دستگاه قضایی باید ملجأ و پناهگاه مظلومان و صاحبان حق باشند، گفت: مردم جامعه باید احساس کنند که دستگاه قضا پشتیبان آن‌ها است.
نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‏‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، ظهر امروز در دیدار کارکنان دادگستری لرستان که ر بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با گرامیداشت هفته قوه قضاییه با بیان این که شهید بهشتی معمار دستگاه قضا و مؤمنی قوی بود، گفت: صلابت، استواری و قاطعیت همراه با عطوفت در وجود ایشان تجلی پیدا کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی بیان داشت: شهید بهشتی یک اسلام‌شناس قوی بود که در حوزه و دانشگاه نقش‌آفرینی کرد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: از امتیازات دستگاه قضای جمهوری اسلامی ایران بر سایر دستگاه‌های قضایی حضور یک مجتهد عادل در رأس دستگاه قضایی است.

 

وی با تأکید بر انتقال ارزش‌های شخصیتی شهید بهشتی به نسل جوان و دستگاه قضایی عنوان داشت: شهید بهشتی از قدرت مدیریت، قدرت فکر و اندیشه بالایی برخوردار بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تصریح کرد: مسلط بودن بر قوانین از دیگر امتیازات بارز شهید بهشتی بود.

 

وی با اشاره به این که اجرای عدالت از مهم ترین وظایف دستگاه قضا است، افزود: عدالت از اهداف بعثت پیامبران و هدف آفرینش بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که بسیاری از امور مردم به دستگاه قضایی بستگی دارد، عنوان داشت: ایستادگی در برابر انسان‌های زورگو، فاسق، پیشگیری از جرم و جنایت، برقراری امنیت، آرامش و آسایش مردم از وظایف دستگاه قضا است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان این که مردم لرستان با تمام شایستگی‌ها و قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها حقوق ناچیزی دارند، بیان کرد: باید از حقوق مردم در استان دفاع شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که دستگاه قضایی باید ملجأ و پناهگاه مظلومان و صاحبان حق باشند، عنوان داشت: مردم جامعه باید احساس کنند که دستگاه قضا پشتیبان آن‌ها است.

 

وی خاطرنشان کرد: حفظ جان، مال، ناموس و آبروی مردم از دیگر وظایف دستگاه قضا است که در راستای دفاع از حقوق مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه خرم آباد با تأکید بر تقویت شوراهای حل اختلاف یادآور شد: با توجه به این که در لرستان برای بزرگان ارزش و احترام قائل هستند، بیان داشت: باید از عناصر ذی‌نفوذ برای شوراهای حل اختلاف استفاده شود.

 

وی با اشاره به این که امروز دستگاه قضا از استقلال خوبی برخوردار است، افزود: نباید استقلال قاضی سست شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تصریح کرد: موقع اعلام رأی قاضی باید جلوی تبلیغات، نقل قول‌های دروغین و خودسازی رسانه‌ای علیه او گرفته شود./9459/پ202/ب4

ارسال نظرات