۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۶۸۹۱۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

معرفی علما و بزرگان دینی اقدامی ماندگار و ارزشمند است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به این‌که قزوین گنجینه بی‌نظیری از عالمان و اندیشمندان دینی است، گفت: تبلیغات اسلامی قزوین در راستای معرفی این افراد اعلام آمادگی کرده زیرا معتقدیم کاری ماندگار و اساسی است.
حجت الاسلام علي نعمت اللهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در نشست خبری ظهر امروز(اول تیرماه) در سالن جلسات اداره کل گفت: اول تیر سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال 60 به فرمان امام راحل است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به ضرورت تاسیس این نهاد افزود: شرایط روزهای نخست انقلاب ایجاب می‌کرد که این نهاد با رویکرد دینی و فرهنگی تاسیس شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: با وجود این‌که جامعه ما دینی و دارای مردمی متدین بود اما حکومت در راس کشور، تفکرات دین زدایی را دنبال می‌کرد و دین را به سوی حوزه فردی سوق داده و آن را آداب و مناسک فردی می‌دانستند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی خاطر نشان کرد: با شکل گیری انقلاب تحول بنیادین در این حوزه ایجاد و وظیفه و رسالت سنگینی بر عهده دین واگذار شد از این رو شرایط ایجاب می‌کرد دستگاهی در این حوزه، مدیریت منسجمی را بر عهده گیرد.

 

این مسؤول ادامه داد: بازتاب انقلاب و شعاع این حرکت معنوی جهان آن روز را متاثر کرد و از آنجا که انقلاب ایران دارای ماهیتی فرهنگی بود بنابراین لازم بود که تحول بنیادینی در این حوزه صورت گیرد که همه جوانب را مورد توجه قرار دهد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به این‌که یکی از حوزه‌های فعالیت سازمان تبلیغات امور قرآنی است، تصریح کرد: سازمان به شکل تخصصی در این حوزه وارد شد و شامل موسسه‌های قرآنی، کانون‌های قرآنی و به ویژه چاپ و نشر قرآن بود که وظیفه سنگینی به شمار می‌آید.

 

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: حوزه هنری سازمان نیز پس از انقلاب به سرعت توانست سینما و تئاتر و موسیقی انقلاب را احیا کند و مواجه شدن با دفاع مقدس موجب شد تا آثار ماندگاری در این حوزه تولید شود.

 

این مسؤول بیان کرد: سازمان تبلیغات در ادامه به حوزه مجازی ورود پیدا کرد و از پیشگامان راه‌اندازی کافی نت در جامعه بود هم‌چنین در زمینه کتابخانه دیجیتالی و الکترونیکی نیز ورود پیدا کرد و قزوین جزء نخستین استان‌هایی بود که به این حوزه وارد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اوقات فراغت را یکی دیگر از محورهای اساسی برنامه‌های اداره تبلیغات برشمرد و افزود: در این کلاس‌ها که در فصل تابستان برگزار می‌شود قرآن یکی از موضوعات مهم فعالیت‌ها را تشکیل می‌دهد.

 

وی با بیان این‌که استان قزوین ظرفیت بالایی در زمینه فعالیت‌های قرآنی دارد، گفت: فعالیت‌های قرآنی در استان پراکنده است البته گام‌هایی در جهت هماهنگی بیشتر متولیان امور قرآنی در استان انجام شده و شورای عالی قرآن تاسیس شد که برکاتی داشت اما راضی کننده نیست.

 

حجت الاسلام نعمت الهی در پایان با اشاره به این‌که قزوین گنجینه بی‌نظیری از عالمان و اندیشمندان دینی است، گفت: تبلیغات اسلامی قزوین در راستای معرفی این افراد اعلام آمادگی کرده است زیرا معتقدم کاری ماندگار و اساسی است./848/پ202/ب4

ارسال نظرات