۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۶۸۹۹۰
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری خبرداد؛

کاهش 14 درصدی پرونده‌های قضایی استان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش دادستان نظامی این استان در راستای مدیریت پرونده‌های کیفری و تشکیل کلاس‌های پیشگیری که بیش از هفت هزار نفر ساعت است، گفت: پرونده‌های وارده در سال 93 نسبت به مشابه سال گذشته آن 14 درصد کاهش داشته است.
حجت الاسلام پورخاقان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه با اشاره به تلاش دستگاه‌های درون سازمانی و برون سازمانی در نیروهای مسلح، اظهار داشت: میزان جرایم نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری به نسبت جمعیت این استان از نرم کشوری بسیار پایینتر است.

 

وی افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح در اجرای اصل 172 قانون اساسی به عنوان مرجع اختصاصی رسیدگی به جرائم نظامی و انتظامی نیروهای مسلح تشکیل شده است که به جرایم حین خدمت کلیه یگان‌ها اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج و اداره اطلاعات رسیدگی می‌کند.

 

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سازمان قضایی در استان چهارمحال و بختیاری از سال 68 به عنوان سازمانی مستقل از استان اصفهان فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

این مقام مسؤول با بیان این که اکثریت نیروهای این سازمان افراد مؤمن و متدین هستند، خاطرنشان کرد: فرار از خدمت، سهل‌انگاری منجر به خسارت به اموال نظامی و انتظامی، اهانت، ضرب و جرح و اختلاس از جمله جرایم مشاهده شده در عده اندکی از این نیروها است.

 

وی فعالیت یگان‌های حفاظت و اطلاعات، بازرسی و مدیریت قضایی، نظارت و تلاش فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی در درون یگان‌ها و تلاش‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح را از اقدامات این سازمان در راستای کاهش جرایم برشمرد.

 

حجت الاسلام پورخاقان، تشکیل کلاس‌های آموزشی برای کلیه نیروهای مسلح و جلسات فصلی با فرماندهان ارشد را از دیگر اقدامات پیشگیرانه ارتکاب جرم در نیروهای مسلح برشمرد و تصریح کرد: مجمع سالیانه پیش‌گیری از وقوع جرم به عنوان عنصر برون سازمانی موجب کاهش چشمگیر جرایم در این استان شده است.

 

وی با اشاره به تلاش دادستان نظامی چهارمحال و بختیاری در راستای مدیریت پرونده‌های کیفری و تشکیل کلاس‌های پیشگیری که بیش از هفت هزار نفر ساعت است، افزود: پرونده‌های وارده در سال 93 نسبت به مشابه سال گذشته آن 14 درصد کاهش داشته است.

 

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری در پایان ایجاد محیطی سالم در شأن ارباب رجوع، باز بودن درب اتاق رییس دادستان به روی مردم در راستای ارائه شکایات خود، تعیین قاضی کشیک در ساعات غیر اداری، تعبیه تلفن گویا به منظور ارتباط آسان‌تر با دادستان و مسؤولان قضایی و تهیه فرم‌های نظرسنجی برای مراجعان را از جمله اقدامات صورت گرفته در تکریم ارباب رجوع برشمرد./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات