۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۲۶۹۰۲۱
ﻣﺴؤﻮﻝ ﺩﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ﮐﺎﻧﻮﻥﻫﺎﯼ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻣﺴﺎﺟﺪ ﮐﺮﻣﺎﻧﺸﺎﻩ:

476 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان کرمانشاه فعالیت دارند

خبرگزاری رسا ـ ﻣﺴؤﻮﻝ ﺩﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ﮐﺎﻧﻮﻥﻫﺎﯼ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻫﻨﺮﯼ ﻣﺴﺎﺟﺪ ﮐﺮﻣﺎﻧﺸﺎﻩ با بیان این‌که 476 کانون در سطح استان فعال هستند، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه مجری طرح تلاوت نور در ایام ماه مبارک رمضان هستند.
کانون مساجد

طیب صفری، ﻣﺴؤﻮﻝ ﺩﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ﮐﺎﻧﻮﻥﻫﺎﯼ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻫﻨﺮﯼ ﻣﺴﺎﺟﺪ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﮐﺮﻣﺎﻧﺸﺎﻩ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، از آغاز اجرای طرح اوقات فراغت در کانون های مساجد کرمانشاه همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد.


وی از اجرای طرح برنامه های اوقات فراغت خبر داد و اظهار داشت: در این طرح، برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده که در سراسر کانون ها اجرا می شود.


مسؤول دبیرخانه کانون فرهنگی ،هنری با بیان اینکه در حال حاظر 476 کانون مساجد در استان کرمانشاه فعالیت دارند، تصریح کرد: از این تعداد، 288 کانون در روستا و 188 کانون در شهر فعال هستند و هم راستا با طرح اوقات فراغت، مجری طرح تلاوت نور در ایام ماه مبارک رمضان است.


صفری با اشاره به اینکه ثبت نام ها از قبل انجام گرفته، بیان داشت: برنامه های ویژه کانون ها از ابتدای ماه رمضان آغاز شده است و اولویت بیشتر با کلاس های قرآنی از قبیل روخوانی، روان خوانی، تجوید و حفظ قرآن است و همچنین در مقاطع مختلف همچون کلاس های احکام و اعتقادات در اولویت کار برنامه های کانون ها است.


وی همچنین از فعالیت کلاس های فرهنگی و هنری در کانون ها خبر داد و گفت: علاوه بر کلاس های آموزش کامپیوتر در بعضی کانون‌ها، کلاس‌های هنری مثل خوشنویسی، طراحی، نقاشی، گل سازی، گل دوزی و همچنین قالی بافی در اکثر کانون های مساجد اجرا می شود.


وی تصریح کرد: از دیگر برنامه ها برگزاری کلاس های تقویت درسی در کانون ها است که در سطوح گوناگون دروس ریاضی، زبان، عربی، فیزیک و شیمی کلاس های تقویتی تشکیل می شود.


مسؤول دبیرخانه کانون مساجد استان از برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی در ماه مبارک رمضان خبر داد و خاطرنشان کرد: به مدت ده روز و در تاریخ دهم ماه مبارک رمضان، نمایشگاه علوم قرآنی در محل تالار انتظار برگزار می شود که از ناشران فعال کشور در این زمینه دعوت صورت گرفته  و در نمایشگاه حضور دارند و در 60 غرفه محصولات قرآنی و دینی خود را به علاقه مندان ارائه می کنند.


وی در ادامه به حضور جواد فروغی، قاری و مفسر در این برنامه اشاره کرد و افزود: از این مفسر و قاری قرآن دعوت شده و به مدت یک هفته در نمایشگاه اجرای برنامه های قرآنی دارد.


این مسؤول همچنین به مبحث محفل انس با قرآن اشاره داشت و تصریح کرد: در شهرستان ها در دو مرحله محفل انس با قرآن برگزار می شود و بحث جزخوانی و تلاوت نور و همچنین ختم قرآن در دستور کار قرار دارد و در کانون ها طرح تلاوت نور اجرا شده و نیز قرائت یک صفحه از آیات مبارک و نورانی قرآن در بین صلاتین و نمازها صورت می گیرد.


وی در پایان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و آرزوی توفیق و بهره گیری بیشتر از برکات این ماه مبارک عنوان داشت: با برنامه های متنوع در نظر گرفته شده برای طرح اوقات فراغت در ایام تابستان پیش بینی می شود 50 هزار نفر در این طرح حضور پیدا کنند./967
/ت302/ح

ارسال نظرات