۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۶۹۰۶۴
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

نفی استقلال مخالف با اصل اسلام و مکتب اهل بیت است/ برخی مسؤولان باور به درون ندارند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: متأسفانه در برهه هایی تحریف نسبت به شخصیت حضرت امام صورت گرفته اما مؤسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام عکس العمل مناسب را نداشته است،این مؤسسه باید یک دیدبان جدی نسبت به تحریف نهضت امام بوده و با آن مقابله کند.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدار جدی رهبر معظم انقلاب در زمینه تحریف شخصیت حضرت امام گفت: یکی از قالب های تحریف شخصیت حضرت امام این است که بیانات ایشان به گونه ای تفسیر شود که با مفهوم مد نظر بنیانگذار انقلاب ناسازگار بوده و مخالف باشد که این گونه تحریف در قبال کتب آسمانی نیز انجام می شود.

 

وی افزود: نوع دیگر تحریف عبارت از تحریف در تطبیق است، به گونه ای که بیانات حضرت امام را در مسأله ای مورد نظر ایشان نیست منطبق کنند، در دوران اصلاحات برخی از بیانات حضرت امام را به اشتباه منطبق بر بزرگان دینی و برجسته داخل و خارج می کردند به گونه ای که یکی از بزرگان حوزه می فرمود ممکن است که محافظ من تصور کند من مصداق اسلام آمریکایی هستم.

 

بیانات حضرت امام باید در مصداق حقیقی خود منطبق شود/ فتنه گران نمی توانند سمت داشته باشند

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که بیانات حضرت امام باید در مصداق حقیقی خود منطبق شود، اظهار داشت: حضرت امام فرمودند که میزان حال فعلی افراد است و منظورشان این بود کسانی که زمانی موقعیت و نقشی در انقلاب داشتند و امروزه وضعشان دگرگون شده و با آرمان های انقلاب سازگار نیستند نمی توانند به سابقه قبلی خود استناد کنند.

 

وی ادامه داد: گاهی نیز برخی افراد این سخن حضرت امام را در نقطه مقابل منطبق می کردند و می گفتند امام فرموده میزان حال فعلی افراد است به همین دلیل افرادی که در گذشته خود فاسد بودند می توانند سمت هایی را در کشور دریافت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که نمی توان گفت برخی افراد در فتنه منحرف بودند اما امروز باید نسبت به آن ها بیخیال بود، ابراز داشت: اگر این افراد از فتنه توبه کرده و از آن اعلام برائت کردند می توان پذیرفت اما کسی که در فتنه حضور داشته و هنوز هم مدافع فتنه بوده و نسبت به آن نظر مثبت دارد معنا ندارد که بگوییم باید به آن ها سمت داد.

 

علما و نخبگان اصول مکتب امام را برای جامعه تبیین کنند

وی با اشاره به وظیفه نخبگان، علما و دلسوزان انقلاب در زمینه تحریف شخصیت حضرت امام عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که شاخص هایی که بیان کردند بخشی از شاخصه های مکتب امام است، از همین رو فرمودند که دیگران نیز بررسی کرده و شاخص های دیگر را استخراج کنند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بدون شک بزرگان حوزه علمیه و بزرگان فرهیخته اصولگرا در دانشگاه ها و مراکز علمی با دقت آثار امام را بررسی کرده و شاخص ها را تبیین می کنند، بیانات امام نباید به صورت سلیقه ای استفاده شود.

 

وی اضافه کرد: علما و نخبگان باید مواردی را که رهبر معظم انقلاب در زمینه شاخص های مکتب امام بیان فرمودند برای مردم و جامعه به درستی تبیین کنند، باید در این زمینه فرهنگ شود و مصادیق روشن اصول امام را باید برای مردم بیان کرد.

 

مؤسسه حفظ و نشر آثار امام باید یک دیدبان جدی نسبت به تحریف نهضت امام بوده و با آن مقابله کند

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به وظیفه حساس مؤسسه تنظیم ونشر آثار حضرت امام به عنوان متولی امر گفت: یکی از جاهایی که وظیفه دارند که در زمینه تبیین اصول امام دقیق و حساب شده کار کنند مؤسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام است که نخستین توقع از این مرکز است.

 

وی افزود: متأسفانه در برهه هایی تحریف نسبت به شخصیت حضرت امام صورت گرفته اما مؤسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام عکس العمل مناسب را نداشته است، انتظار از این مرکز این است که اندیشه ها و آرمان های حضرت امام را با دقت استخراج کنند، این مؤسسه باید یک دیدبان جدی نسبت به تحریف نهضت امام بوده و با آن مقابله کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این کسی نباید ادعا کند که حضرت امام در خواب یا جلسات خصوصی مطالبی را بیان کرده اند تا آن را معیار و شاخص برای مسائل اجتماعی و سیاسی قرار دهد، اظهار داشت: انتظار می رود که مؤسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام صریحا اعلام کند که خواب ها اعتبار ندارد و نمی تواند مبنا قرار گیرد.

 

برخی سخنان ادعایی منتسب به حضرت امام با استناد به خواب و جلسات خصوصی معیار و شاخص نیست

وی ادامه داد: ادعا کردن مبنی بر این که حضرت امام فلان سخن را در جلسه خصوصی گفته نادرست است و این مؤسسه باید صریحا اعلام کند که چنین مسائلی وجود ندارد، بنابراین مؤسسه حفظ و نشر حضرت امام وظیفه ای بسیار حساس و سنگین دارد؛ قطعا حضرت در عالم برزخ امام نگران چنین مسائلی هستند و توقع دارند که مسؤولان به صورت جدی فعال باشند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش برخی برای تئوری سازی نفی استقلال ملی ابراز داشت: باید ماهیت و وابستگی و دست کم وادادگی این افراد برای جامعه و مردم تبیین شود، جامعه باید بدانند این افراد که چنین سخنانی می گویند در واقع سخنان دشمن را تکرار می کنند.

 

وی عنوان کرد: شواهدی که وجود دارد و اثبات می کند که این افراد از نظر فکری وابسته به غرب هستند باید برای مردم بیان شود تا ملت بصیرت بیشتری نسبت به این افراد و طرز تفکر آنان داشته باشند؛ ایده هایی که حضرت امام و رهبر معظم انقلاب همانند استکبارستیزی و استقلال طلبی بر آن تأکید می کنند برخواسته از قرآن و مکتب اهل بیت(ع) است.

 

نفی استقلال مخالف با اصل اسلام ومکتب اهل بیت است/ برخی مسؤولان باور به درون ندارند

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: ملت ایران باید بدانند که مواضع افراد تئوری ساز برای استقلال الهی مخالف با اصل اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است؛ این موضوع مسأله ای جدی است که جامعه باید بصیرت لازم را داشته باشد.

 

وی اضافه کرد: باورهای مردم و مسؤولان نسبت به این که ما می توانیم بر پای خود ایستاده و با نگاه به درون مشکلات خود را حل کنیم، باید افزایش پیدا کند به نظر می رسد این باور برای برخی مسؤولان جا نیافتاده است؛ اگر با نگاه به دورن به فکر حل مشکلات باشیم دشمن نمی تواند کاری کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که ما می توانیم تعامل با جهان داشته باشیم اما این باور که با نگاه درون می توان مشکلات را حل کرد بر عمق جان ها نشسته باشد، گفت: باید نسبت به وعده های الهی خوشبین بود، اگر انسان بر خداوند تکیه کند خدا او را یاری می کند.

 

وی افزود : اگر این ویژگی ها در افراد و جامعه نهادینه شود، می توان بهترین تعاملات را با حفظ عزت و اقتدار داشت و در عین حال استقلال و عزت امت امت اسلامی نیز حفظ شود./1323/ت301/ش

ارسال نظرات