۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۲۶۹۰۶۵
استاد حوزه و دانشگاه:

رفتار و کردار نیک نوعی صدقه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، گفت: صدقه در راه خدا به فقیر دادن کمر شیطان را می‌شکند و صدقه صرفا در دادن مال خلاصه نمی‌شود بلکه رفتار و کردار نیک نیز نوعی صدقه است.
حجت الاسلام سيدمحمدعلي غروي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی غروی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در جلسه سخنرانی به مناسبت ماه مبارک رمضان که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، در ادامه بحث واجب و واجب‌تر، گفت: واجب اطاعت از خدا و واجب‌تر ترک گناه است.

 

وی با اشاره به آیه‌ای از سوره انعام افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید: «کسان زیادی بودند که قدرت داشتند اما به خاطر گناه از آنها گرفته شد»، گناه انسان را به سمت سقوط هدایت می‌کند فرهنگ‌ها و ملت‌ها را از بین می‌برد.

 

عضو جامعه مبلغان، در ادامه عنوان کرد: در آیه‌ای دیگر خداوند می‌فرماید: بوستان‌ها، باغ‌ها و رودخانه‌های زیبا برای گروهی از آنها آفریدیم اما به خاطر گناهانشان هلاک شدند تا نسلی دیگر آن را آباد کند.

 

حجت‌الاسلام غروی، در ادامه صحبت‌های خود بیان داشت: دین و اعتقاد انسان‌ها ملاک است اما در عین حال عمل عکس‌العمل نیز دارد که قرآن می‌فرماید: اگر نعمت‌ها را قدر ندانستند خداوند برای آنها بلایی تدارک دیده است.

 

وی در ادامه با اشاره به داستان شهر اندلس، اظهار داشت: دو کار سبب از بین رفتن سرزمین اندلس شد یکی شراب و دیگری زنا و هرزگی که رایگان در اختیار مسلمانان قرار دادند.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: در رابطه با زنا و هرزگی قانونی وضع شده بود تا زنان به صورت رایگان در اختیار مسلمانان قرار گیرند در حالی که این قانون برای مسیحیان هزینه را بسیار سنگینی قرار داده بود.

 

عضو جامعه مبلغان، با اشاره به این‌که ترفند‌های دشمن در زمان‌های مختلف تفاوت دارد، ابراز کرد: ما باید از گناه کردن بترسیم و بدانیم که روزه‌داری چه اثراتی دارد که سبب خشم شیطان می‌شود.

 

حجت‌الاسلام غروی با اشاره به فرمایشی از پیامبر(ص) عنوان کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند: چند عمل سبب ذلیل شدن شیطان و دوری او از ما به میزان دوری مغرب از مشرق می‌شود و این اعمال روزه، صدقه، محبت برای رضای خدا و استغفار است.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: روزه از اعمالی است که صورت شیطان را سیاه و او را ذلیل می‌کند، صدقه در راه خدا به فقیر دادن کمر شیطان را می‌شکند، صدقه صرفا در دادن مال خلاصه نمی‌شود بلکه رفتار و کردار نیک نیز نوعی صدقه است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر اعمالی که ریشه شیطان را می‌کند این است که انسان برای خدا محبت کند و اعمال صالح انجام دهد، همچنین استغفار از گناه نیز ریشه شیطان را خشک می‌کند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات