۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۲۶۹۰۹۵
رییس اداره اوقاف شمیرانات:

صبر، تحمل و گشاده‌رویی شهید بهشتی مثال زدنی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف شمیرانات با بیان این‌که صبر، تحمل و گشاده‌رویی شهید بهشتی مثال زدنی است، گفت: در اوج حمله‌هایی که به شهید بهشتی می‌کردند ایشان با صبر و گشاده‌رویی برخورد می‌کردند.
حجت الاسلام روح الله گلزاري شهيد بهشتي

حجت الاسلام و المسلمین روح الله گلزاری، رییس اداره اوقاف شمیرانات، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت شهید بهشتی، گفت: شهید بهشتی حقیقتا شهید مظلومی بودند، در زمان حیات و بعد از شهادت زیاد در مورد ایشان صحبت نشده است.

 

وی با اشاره به خصوصیات بارزی که در رفتار و افکار شهید بهشتی وجود دارد، افزود: یکی از شاخصه‌های رفتاری شهید بهشتی تقید ایشان به نظم و انضباط است، شهید بهشتی بسیار وقت‌شناس بودند.

 

مجلس شهید بهشتی، مجلس امیدواری بود

رییس اداره اوقاف شمیرانات ادامه داد: شاخصه دیگر شهید بهشتی امیدواری ایشان بود، شهید بهشتی همواره دوستان و اطرافیان خود را به آینده امیدوار می‌کردند؛ مجلس شهید بهشتی، مجلس امیدواری بود.

 

حجت الاسلام گلزاری در ادامه بیان داشت: سومین شاخصه رفتاری شهید بهشتی ابتکار و نوآوری ایشان در کارها و حرکت‌های انقلابی بود، روحیه ایشان روحیه ابتکاری بود و این نوآوری را همواره در عمل به ظهور و بروز می‌رساند.

 

وی با اشاره به خصوصیات رفتاری دیگری از شهید بهشتی، اظهار داشت: از دیگر شاخصه‌های شهید بهشتی تقوای بی‎‌پروای ایشان بود، مقام معظم رهبری درباره ایشان می‌فرمایند: «شهید بهشتی فردی شدیدا معتقد و متعبد بود و دین و شریعت را به درستی و از بن‌دندان قبول داشت».

رییس اداره اوقاف شمیرانات، افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمود: «شهید بهشتی خلوص نیت داشت».

 

حجت الاسلام گلزاری بیان داشت: اخلاق فردی شهید بهشتی باید مورد بررسی قرار بگیرد، صبر، تحمل و گشاده‌رویی شهید بهشتی مثال‌زدنی است، در اوج حمله‌هایی که به شهید بهشتی می‌کردند ایشان با صبر و گشاده‌رویی برخورد می‌کردند.

 

وی در ادامه با اشاره به این‌که شهید بهشتی دبیر کل حزب جمهوری اسلامی بودند و جلسات حزب را ایشان اداره می‌کردند، گفت: مقام معظم رهبری بیان می‌کنند گاهی اوقات اتفاق می‌افتاد که نظر شهید بهشتی با نظر اعضا حزب تفاوت داشت، رای‌گیری می‌کردند و نظر مخالف ایشان رای می‌آورد، مقام معظم رهبری می‌فرمایند «من در رفتار شهید بهشتی دقت می‌کردم، گواهی می‌دهم هرگز نشد که ایشان عکس العملی از خود نشان دهند».

 

شهید بهشتی هرگز به مخالفان خود طعنه نزدند

رییس اداره اوقاف شمیرانات با اشاره به شخصیت والای شهید بهشتی بیان داشت: در آن زمان با توجه به تهمت‌های ناروایی که به شهید بهشتی می‌زدند، ایشان هرگز از عدالت در رفتار خود دست نکشیدند، هرگز به مخالف خود طعنه نزدند، تا جایی که امام در مورد ایشان فرمودند «شهید بهشتی، شهید مظلوم بود».

 

حجت الاسلام گلزاری افزود: شاخصه دیگر شهید بهشتی بینش ایشان بود، شهید بهشتی در امر دین بصیرت داشت، مانند شهید مطهری یک روحانی روشنفکر بود، ما افکار و اندیشه‌های شهید بهشتی را کمتر از شهید مطهری نمی‌دانیم.

 

وی در ادامه ابراز کرد: شهید بهشتی در بیان افکارش بسیار دلیر بود و هیچ گاه از بیان حقیقت واهمه نداشت، ایشان برای 10 سال آینده انقلاب برنامه داشت گویی از اخبار غیب خبر داشت، همواره با ارائه برنامه‌های نو روحیه امیدواری را به دیگران القا می‌کرد.

 

شهید بهشتی به کادرسازی برای انقلاب اهمیت می‌داد

رییس اداره اوقاف شمیرانات با اشاره به خدمات شهید بهشتی برای انقلاب، اظهار داشت: شهید بهشتی در امور بین الملل تبحر خاصی داشت، خدمات زیادی در اروپا انجام داد.

 

حجت الاسلام گلزاری در ادامه گفت: شهید بهشتی به کادر سازی برای انقلاب بسیار اهمیت می‌داد، ایشان مدرسه حقانی را با مجموعه‌ای از افراد راه اندازی می‌کند، دبیرستان دین و دانش را راه اندازی می‌کند.

 

وی اظهار داشت: آقای قرائتی می‌‌گفت من قبل از انقلاب خدمت شهید بهشتی رفتم در زیر زمین خانه جلسه‌ای با حضور جوانان داشت، جلسه که تمام شد از ایشان پرسیدم اینها چه کسانی بودند، شهید بهشتی فرمود این انقلاب که پیروز شود به افراد انقلابی نیاز دارد ما باید از الان افراد انقلابی ار تربیت کنیم.

 

شهید بهشتی نگاه بلندی داشت

رییس اداره اوقاف شمیرانات افزود: شهید بهشتی نگاه بلندی داشتند، ایشان عقیده داشتند اگر جوانان انقلاب را بشناسند و شبهات آنها برطرف شود خودشان مبلغ انقلاب می‌شوند.

 

حجت الاسلام گلزاری با اشاره به خصوصیت دیگر شهید بهشتی، بیان داشت: خصوصیت دیگر شهید بهشتی علم ایشان بود، او فردی حوزوی، دانشگاهی، باهوش و با استعداد بود، دروس حوزه را در محضر علمایی چون حضرت امام راحل و آیت الله بروجردی خوانده بود، در عین حال به زبان عربی، انگلیسی و آلمانی تسلط داشت.

 

وی در ادامه گفت: شهید بهشتی از مرحوم علامه طباطبایی بهره‌های علمی برده بود، جلسات هفتگی منزل شهید بهشتی قبل از انقلاب معروف بود، فلسفه و اقتصاد درس می‌داد، شخصیت شهید بهشتی یک شخصیت علمی بود.

 

شهید بهشتی خستگی ناپذیر بود

رییس اداره اوقاف شمیرانات با اشاره به شخصیت علمی شهید بهشتی بیان داشت: اسلام در قرآن به اهل علم سفارش کرده است هجرت کنید، یکی از خصوصیات شهید بهشتی هجرت او بود، او از اصفهان به قم، از قم به تهران، از تهران به آلمان دائما در حرکت بود و روحیه خستگی‌ناپذیری داشت.

 

حجت الاسلام گلزاری افزود: انصافا دشمن خوب تشخیص داد که هم شهید بهشتی و هم آبرو و حیثیت او را مورد حمله قرار داد، دشمن در برهه‌هایی از زمان موفقیت‌هایی نیز داشت اما زمانی به این نتیجه رسید که با این مرد نمی‌شود مبارزه کرد، پس تصمیم به حذف او گرفت.

 

وی در ادامه ابراز داشت: از خصوصیات بارز این شهید مظلوم، مردمی بودن او بود، شهید بهشتی تعاونی‌های مختلفی را برای مردم راه اندازی کرد و صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد کرد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهید بهشتی در عین حال که یک شخصیت برجسته حوزوی و دانشگاهی بود، هیچ گاه روحیه جهادی خود را از دست نداد و در کنار شهید مطهری و مقام معظم رهبری همواره در صف اول مبارزه بود./807/ت301/ح

ارسال نظرات